BA (Hons) i marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Översikt

Sammanfoga kreativt tänkande med strategisk analys, marknadsföring är den viktiga kopplingen mellan vilken organisation som helst och dess potentiella konsumentbas. Med mer marknadsföringsplattformar än någonsin och gränslösa vägar för kreativ kommunikation har goda marknadsföringsförmåga aldrig varit mer efterfrågade eller viktigare för en organisations framgång.
University of Stirling marknadsföringskurs är rankad 2 i Skottland och topp 10 i Storbritannien för kvaliteten på vår marknadsföring grad (Complete University Guide 2019). Detta beror på vår forskningsledda undervisning och nära band till industrin. Vi förstår behovet av att förbereda dig för det snabbt skiftande landskapet för marknadsföring i en ålder av 24/7-anslutning, samtidigt som du utforskar de tidlösa sanningarna som alltid har underbyggt disciplinen. Du kommer att uppleva hur marknadsföring fungerar i en "levande" miljö, fördjupa din förståelse för vad som gör att företag tickar och skärpa dina färdigheter inom forskning och kommunikation.
Du har också friheten att ta marknadsföring som en kombinerad hederskurs med ett av 11 andra ämnen - skapa en skräddarsydd examen som ger dig en kanten på det område du är mest passionerad för. Med en 90% studenttillfredsställelse * och akademiker som arbetar för organisationer som Adidas, BBC och Next handlar Marketing på Stirling om att du verkligen kan vara skillnaden i denna mångsidiga, snabba och oändligt relevanta arena.

Bästa skäl att studera hos oss

# 1 90% studentnöjdhetsgrad (Unistats 2017)
# 2 Vi är rankade 2 i Skottland och topp 10 i Storbritannien (Complete University Guide 2019)
# 3 Kombinera marknadsföring med en av 11 andra kurser för en konkurrensfördel inom det område du är mest passionerad för

Kursinnehåll

Du kan studera marknadsföring som en fyraårig singel hedersgrad eller ta den i kombination med en av 10 andra kurser för att erhålla en kombinerad hedersexamen. Under ditt första år kommer du att lära dig om de allmänna principerna för industri, ledning och marknadsföring, som du bygger vidare på genom att utforska hur konsumenterna tänker, hur leverantörskedjorna fungerar och mer. Du kommer också att genomföra ett projekt för marknadsföring och detaljhandel, som är utformat för att engagera dig i affärsmöjligheter.

Undervisning

Du lär dig genom en rad engagerande föreläsningar, seminarier och workshops, som alla använder en rad olika tillvägagångssätt. Vissa moduler kan innebära användning av datorbaserade simuleringar eller chansen att hantera verkliga marknadsföringsproblem som uppnåtts för kundorganisationer. En del undervisning levereras också av gästlärare, som tar sin kompetens direkt till dig och fördjupar din förståelse för marknadsföring på affärsområdes frontlinje.

bedömning

Bedömningen baseras normalt på en lika kombination av kurs och tentor som tas varje termin. Honare kandidater i de flesta kurser kommer också att ha möjlighet att göra forskning, vilket leder till inlämning av en avhandling i det sista året.

Studera utomlands

Du har möjlighet att spendera Semester 6 som studerar utomlands i ERASMUS Europeiskt utbytesprogram, eller utbyten administreras via universitetets studie utomlands kontor till destinationer i USA, Kanada, Australien, Asien och olika europeiska länder. Studenter som vill kombinera språk med sin marknadsföring grad kan ta International Management Studies grad där det är möjligt att spendera upp till två år i Europa.

Läs mer om att studera utomlands.

Kontakta

Dr George Maglaras, kursdirektör

44 (0) 1786 467375
george.maglaras@stir.ac.uk

Avgifter - 2018/2019

  • Utländska studenter (icke-EU): £ 12,140
  • Skotska och EU-studenter: £ 1,820
  • Studenter från övriga Storbritannien: 9 250 £
Senast uppdaterad Maj 2018

Om skolan

At the University of Stirling, being the difference is in our DNA – providing education with a purpose and carrying out research that helps to shape society.

At the University of Stirling, being the difference is in our DNA – providing education with a purpose and carrying out research that helps to shape society. Läs mindre