BA (Hons) Företagsledning
Czech College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Prague, Tjeckien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 4 950 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vi erbjuder våra studenter den unika möjligheten att överföra sina krediter till våra partneruniversiteter i USA och Storbritannien, vilket ger dem oöverträffad internationell exponering
moduler
Affärslag
Lag består av flera områden som kan påverka verksamheten som konsumentlagstiftning och arbetsrätt. Men företag är också utsatta för områden som avtalsrätt och externt förhållande med leverantörer som har rättsliga konsekvenser. Denna modul undersöker dessa områden och deras inverkan och i slutet av modulen kommer studenterna att förstå de områden som behöver övervakas och hanteras.
Affärsplanering och målinställning
Varje företag behöver en plan. Varje företag behöver mål. Ett företag måste vara tydligt vart det vill gå, vad dess mål är och hur det kommer att komma dit. Denna modul tar studenterna genom planeringsprocessen. När, hur och varför I slutet av modulen kommer eleverna att förstå målinställningen och kunna ställa in sina egna mål och också veta hur de vävs in i en affärsplan.
Kultur och organisationen
En organisationskultur definieras ofta som "hur vi gör saker i vår organisation". Kultur härrör från bakgrunden till verksamheten, dess kunder, marknaden är den men framförallt från människorna i organisationen. Hanteringsstil och hur människor svarar på den hanteringsstilen bidrar till att forma kultur och den här modulen utforskar dessa områden. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå hur kulturen bildas och vilken inverkan den kan ha på en organisation.
Kunder och kundservice
Kunderna är livsnerven i ett företag. De kan vara externa kunder som köper produkter eller tjänster från företaget och de kan vara interna kunder som handlar med varandra inom en organisation. Hur som helst måste kunderna betjänas och stödjas på bästa möjliga sätt för att säkerställa att de uppfyller sina behov på ett så effektivt och effektivt sätt som möjligt. Denna modul undersöker dessa områden och vid slutet av modulen ska studenterna fullt ut förstå vikten av denna aspekt av ett företag.
Utveckla personliga färdigheter
I affärer och ledning som är många färdigheter att lära sig. De är inte bara kunskap och förståelse för verksamheten utan också kunskap och förståelse för de personer du med. Denna modul tittar på några av dessa färdigheter som kommunikation, påverkan, lyssnande. I slutet av modulen kommer studenterna att känna igen behovet av att utveckla dessa färdigheter och vara medvetna om de olika tekniker som finns tillgängliga för att förbättra dem.
Effektiv kommunikation
Kommunikation är en viktig mänsklig interaktion. Det kan ske på många sätt både verbalt och icke-verbalt, men det måste förstås, klart och effektivt. Denna modul tittar på olika kommunikationsmetoder och det sammanhang där de kan användas och i slutet av modulen har eleverna lärt sig att förbättra sin egen kommunikationsteknik.
Finansiell förvaltning och kontroll
Ett användbart sätt att lära sig är att granska fallstudier kring det aktuella problemet. Det finns många fallstudier tillgängliga i ekonomi som kan registrera vad som hänt och hur olika organisationer har svarat på olika frågor om kassaflöde, likviditet och balansräkning. Dessa moduler granskar några av dessa fall och illustrerar bästa praxis när det gäller att ta itu med finansiella problem. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå några av de grundläggande metoderna för ekonomiska problem.
Grunderna för redovisning
Att hålla exakta och aktuella bokföring är absolut nödvändigt för ett företag. Det är inte bara ett lagligt krav, men det är information som en chef inte kan göra utan att planera och fatta beslut. Denna modul identifierar de huvudområden som en chef behöver vara medveten om och förstår och i slutet av modulen kommer studenterna att kunna ta nya ekonomiska färdigheter på arbetsplatsen.
Hantera etiskt
Exakt vad är affärsetik och varför är de viktiga? Är det möjligt att vara oetisk och framgångsrik eller är det möjligt att vara framgångsrik och etisk. Denna modul utforskar dessa områden och tittar på hur ett företag kan balansera sin kultur och utveckla verksamheter och system som inte nackdelar någon. Vid slutet av modulen har studenterna blivit utsatta för olika modeller för utvärdering.
Hantera i dagens värld
Chefer idag måste klara sig i ett tillstånd av konstant flöde och förändring och det är viktigt att förstå de underliggande principerna och hur denna ständiga förändring kan och behöver hanteras. Modulen utforskar konstanterna såväl som variablerna och i slutet av modulen kommer studenterna att ha en raffinerad uppsättning färdigheter som kan hjälpa till med förståelsen av förvaltningsprocessen.
Marknadsföring och försäljningsplanering
Att sälja slutprodukten är vilken verksamhet som äntligen bedöms och i den här tiden med nya marknadsförings- och försäljningsvägar är det viktigt att studenterna förstår betydelsen av marknadsplanen och de viktiga försäljningsförmågorna som måste köras vid sidan av. I slutet av den här modulen kommer studenterna att förstå betydelsen av marknadsföring och ha lärt sig tekniker för att förbättra både deras marknadsföringsförmåga och deras försäljningsförmåga.
Organisationsstrukturer
Olika organisationer måste strukturera sig på olika sätt av olika skäl. Det kan bero på deras produkt eller deras marknad eller till och med den kultur som de vill utveckla. Denna modul undersöker och analyserar olika organisationsstrukturer och deras olika sammanhang. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå varför organisationer behöver struktureras på specifika sätt.
Prestationshantering
Prestationshantering är inriktad på personalförvaltningen. Hur de gör sina jobb. Deras effektivitet och deras effektivitet. Denna modul tittar på sätt att mäta och förbättra prestanda och hur en chef kan övervaka de processer och strukturer som måste vara på plats. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå behovet av och användningen av dessa tekniker för att förbättra prestanda.
Politik och näringsliv
En av de stora yttre påverkan på affärer är politik. Den ålägger sig på många sätt via lagstiftning, konsumentskydd, skattepolitiken och många andra lokala politiska riktlinjer, såsom resor och planeringsreglering. Denna modul undersöker de olika områden som måste förstås av ett företag för att tillåta den att planera sin verksamhet kring regler och kontroller som existerar. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå politikens påverkan på verksamheten och kunna påverka inverkan i affärsplanen.
Praktisk redovisningsanalys
Konton för ett företag kan berätta så mycket om hälsan för det här företaget, hur lönsamt de är, hur effektivt de använder sina ekonomiska resurser och hur starka de är ekonomiskt. Denna modul kommer att introducera studenter till en rad analytiska tekniker och beräkningar som kan genomföras för att bedöma företagets ekonomiska styrka och i slutet av modulen kommer studenterna att kunna använda dessa tekniker.
Kvantitativa färdigheter
Chefer måste ofta genomföra grundläggande beräkningar och matematik som berör områden som försäljningsnivåer, statistiska fakta eller jämförande studier. Dessa färdigheter är ofta förbisedda inom chefsverktyget men de är ändå nödvändiga färdigheter. Denna modul omfattar några grundläggande kvantitativa tekniker och i slutet av modulen kommer studenterna att förstå behovet av och veta hur man använder sådana färdigheter.
Strategisk Human Resource Management
Human Resource Management handlar om människor. Hur du väljer dem, hur du utvecklar dem, hur du belönar dem och hur du behåller dem. Denna modul utforskar både de juridiska aspekterna av att anställa människor, men också den interpersonella aspekten för att säkerställa att organisationen använder dem så gott som möjligt.
Affärsmiljön
Ett företag fungerar inte isolerat. Det finns tryck på alla sidor på många sätt, både internt och externt. Denna modul utforskar några av dessa områden och tittar på saker som politiskt tryck, konsumenttryck och förändringstryck. I slutet av modulen kommer studenterna att förstå effekterna av dessa saker på ett företag och vara medveten om behovet av att planera kring dem.
Entrepreneurial Manager
Vad är en Entreprenör och kan du utveckla färdigheterna? Det finns många definitioner och många synpunkter på identifierbara färdigheter som är inneboende i en entreprenör. Denna modul utforskar några av de åsikter och idéer kring entreprenörskap och i slutet av modulen kommer studenterna att ha en bred förståelse för profilen.
Marknadsföringsblandningen
Den klassiska definitionen av marknadsföringsblandningen är "The 4 P's". Produkt, pris, plats, marknadsföring. Det finns olika derivatmodeller som härrör från denna klassiska definition och den här modulen kommer att undersöka områdena för marknadsföring av blandningen "mixen". Detta möjliggör planering kring en marknadsföringsstrategi för organisationer och vid slutet av modulen kommer studenterna att förstå de delar av produkten, tjänsten och verksamheten som måste ingå i marknadsplanen.