BA (Hons) Fashion Branding
Cambridge School of Visual & Performing Arts
Nyckelinformation
Campus läge
Cambridge, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 15 690 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hem / EU: 9 000 £ (årlig avgift) / Internationella studenter: 15 690 kr (2 Semesteravgifter)
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta moderna, kreativa men ändå karriärfokuserade program är utformat för att utveckla de färdigheter, innovation och visioner som är nödvändiga för den snabbt rörande världen av modemerke och kommunikation.
kursinnehåll
- Längd 3 år (6 termer)
- Kurs börjar september
- Progression Fashion PR, Stylist, Fashion Marketing, Fashion Event Manager, Creative Director, Fashion Journalist, Fashion Editor.
- Tutor Support Specialist Tutor support tillgängligt 5 dagar i veckan.
- Studenter åtkomst Studenter har tillgång till våra studior 7 dagar i veckan, från 08.00 till 20.30, måndag till fredag och från 09.00 till 17.00 på helgerna.
- Hur ditt arbete bedöms Visuella och skriftliga uppdrag och projekt.
- Gästföreläsare Vår kurs berikas av programmerade föreläsningar och workshops från en rad kreativa yrkesverksamma.
Vad du kan förvänta
År ett
Under ditt första år kommer du att bli introducerad till ämnet och utforska dina egna visuella kommunikationer, inklusive layouter, konstriktning med styling, fotografering och innehållsriktning med digitala och tryckta medier. Du kommer också att bli introducerad för modefrämjande, PR och modemärke allt inom ett globalt och modernt sammanhang.
År två
Under ditt andra år kommer du att utveckla dina kunskaper i år ett och förbereda dig för ditt specialår. Detta kan inkludera popup-evenemang, skapande av lookbook, kampanjaktivitet online och tryckta utgångar. Du kommer också att lära dig professionella strategier som att skapa självpromotionsmaterial och placera din personliga praxis inom modevärlden.
År tre
Under ditt sista år kommer du att fokusera på dina egna intresseområden och orientera dig mot arbetsvärlden. Sistaårsspecialiteterna kommer att variera från digital och erfaren kampanjskapning, evenemangshantering, varumärkesstrategier och nya produktlanseringar till produktion av trend- och färgböcker, märkta lookbooks, tidskrifter och mer.
Ingångskrav
Ålder
18 år
Utbildningsnivå
Ett godkännande på UAL-nivå 3 grundläggande examensbevis eller utökat examensbevis eller motsvarande eller framgångsrik avslutning av gymnasiet (år 11 eller år 12 beroende på ursprungsland) eller 2 x A-nivåer motsvarande 64 UCAS-poäng och 1 GCSE eller motsvarande i grad 4 eller C, helst i ett relevant kreativt ämne.
Engelska nivå för internationella studenter
IELTS 5.5 (utan element under 5.5)
Portfölj
Ingen portfölj krävs.
Ditt utrymme
Var och en av våra studenter har sin egen arbetsyta, tillgång till ett bibliotek i studion och vår fotostudio och material som behövs för tryckning. Vi erbjuder dig också gratis utskrift och den senaste Adobe-programvaran.
Hur vi undervisar
Under hela denna kurs kommer studenter att lära sig genom specialverkstäder, gästföreläsare, vanliga en-till-en och gruppstudier.
Ämnen undervisas
Mode PR, styling, branding, modemarknadsföring, evenemangshantering, kreativ regi och modejournalistik, film, fotografi