Inledning
BA (Hons) Business Management (marknadsföring) med Foundation YearBA (Hons) Business Management (Marketing) med Foundation Year riktar sig till studenter som har ett intresse av att utveckla kunskap och förståelse för de viktigaste aspekterna av företagsledning och marknadsföringshantering, och i synnerhet som vill driva en karriär inom detta fält.
Grundåret är en integrerad del av det grundläggande affärsprogrammet. Det ger dig de nödvändiga studiereglerna och kunskaperna för att förbereda dig för grundutbildningen och hjälpa dig att få en bättre förståelse för de viktigaste aspekterna av affärs- och marknadsföringshantering. Efter det framgångsrika avslutandet av grundåret kommer år 1 att täcka huvudområdena inom affärsledning. År 2 och 3 kommer att utforska dessa teman mer detaljerat tillsammans med valbara marknadsföringsalternativ.
Kursen fokuserar på att göra dig karriärklar och erbjuder en utmärkt grundning på nyckelområden. Du kommer att utveckla kompetens inom forskning, presentation, kritisk analys, problemlösning, teambyggnad och entreprenörskap. Efter avslutad kurs har du fått de grundläggande förmåga som krävs för att vara effektiv inom marknadsföringshanteringen.
Du kan välja att studera kursen på ett av våra brittiska campus i London Bloomsbury, Birmingham, Leeds, Manchester eller Nottingham.
Kursen har ett verkligt fokus med inlärning som sker både i och utanför klassrumsmiljön. Lärande kommer att stödjas av online-resurser, inklusive Financial Times, fallstudier, simuleringar, inlärningsvideor, läsmaterial, online-test och feedback.
Genom att bedriva en affärsexamen med University of Law Business School på ett av våra brittiska campus kommer du också vara berättigad till vårt gratis magistererbjudande. För att maximera dina anställbarhetsmöjligheter kan du gå vidare till en affärsmästerskurs utan extra kostnad när du lyckats genomföra grundutbildningen.
Ett framgångsrikt genomförande av programmet ger dig en nivå 5-examen i ledning och ledarskap från Chartered Management Institute (CMI), vilket hjälper dig att sticka ut på arbetsmarknaden och bli uppmärksam på arbetsgivarna. Dessutom får du ett undantag från Chartered Institute of Marketing för nivå 4-marknadsföringsmodulen inom certifikatet för professionell marknadsföring.Kurskrav32 UCAS-poäng motsvarar en A-nivå eller 40 UCAS-poäng från motsvarande två A-nivåer
5 GCSEs vid AC (9-4) inklusive engelska och Grad D (4) eller högre i matematik eller motsvarande kvalifikationer
En engelskspråkig nivå som motsvarar IELTS 5.5 eller högre, med minst 5,5 i varje komponentIcke-standardiserade applikationer kommer att granskas från fall till fall.