Read the Official Description

PROFESSIONELL MÅL

Utveckla yrkeskunskaper deltagarna i strategiskt tänkande, vägledning och hjälp av comunication för att kunna utöva ansvariga kommunikationsfunktion.

Syftet med utbildningen är att utveckla metoder för kommunikation, förstå olika kommunikationsstrategier, lära sig att utveckla informationskampanjer, hantera relationer med partners, leverantörer, veta beteende hos konsumenten, använda verktyg och kommunikationsresurser, kontroll DTP verktyg (InDesign, Photoshop, Illustrator och Web), organisera och övervaka de åtgärder för kommunikation ...

Titel reponsable Communication erbjuder en tre månaders klyvning, från januari till mars.

Det är möjligt att njuta av dessa 3 månader för praktik utomlands i ett av våra partnerföretag.

* Titel certifierade av staten nivå II i samarbete med CESACOM. Dekret den 11 januari 2012 har utkommit i den officiella tidningen av den 19 januari 2012 om registrering i ett nationellt register över professionella certifieringar.

Den CESACOM kommunikation är en skola som erbjuder omfattande utbildning i BTS master. Den CESACOM här är certifieraren i meddelandet Manager Pro 3 och Pro 4. Grundades 2008, är den skola som ligger i Paris och Lille.

utbildningsinnehåll

  • Strategi och strategisk planering
  • Konsumentbeteende
  • Verktyg och kommunikationsresurser
  • art direction och kreativ reklam
  • Skriva [kreativt skrivande]
  • Pack Marketing (Design och tillverkning av en produkt)
  • Ett modulsystem: mobil marknadsföring, gemenskap management, taktiska media, webbkommunikation, PR, evenemang, handelsförhandlingar, kommunikation lag etc.
  • PAO [InDesign, Photoshop, Illustrator] Web
  • audiovisuella
  • Engelska

TRADES BELAGDA

  • Ansvarig för kommunikation inom medelstora och stora organisationer
  • Projektledare i evenemang byrå
  • Community Manager
  • Traffic Manager

MISSIONS

  • Utveckla en kommunikationsplan.
  • Efter analys av miljön, utveckling av en kommunikationsprojekt internt eller externt.
  • Följ ett händelseprojekt integrera informations- och kommunikationsteknik.
  • konsumentbeteende analys.
  • Förstå interkommunikation.
  • Hantera relationer med partners och leverantörer.
  • Upprätta kommunikationsinsatser.
  • Genomförande av nya medier för att optimera kommunikation.

UPPTRÄDANDE

Utbildningen varar 24 månader.

Status klassisk student och studenter på omväxlande rytm:

12 veckor till 6 månader praktik

Studerande växelvis:

En vecka i skolan och 3 veckor i näringslivet

HASTIGHET

Studerande:

Anmälningsavgift: 850 € (betalas det första året) 1: a året terminsavgifter: 4 797,50 € kontant betalning 2: a året Undervisning: 4 797,50 € kontant betalning

alternerande status:

Kostnaden för utbildningen stöd inom ramen för ett proffskontrakt.

Program taught in:
Franska
Denna kurs är
Startdatum
Sept. 2019
Duration
2 år
Part-time
Pris
5,647 EUR
avgift + undervisning
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum