Hantera är att planera, organisera, leda och kontroll, fatta beslut om tillgängliga resurser och krävs för förvaltningen av en organisation, med hänsyn till professionell information, lag, ekonomisk, politisk och social utveckling i sin region, landet och världen.

Att planera, organisera, leda och kontroll, måste administratören vara beredd att:

  • Sätta mål och syften;
  • Analysera, förstå och lösa problem
  • Organisera och fördela resurser, både ekonomiska, tekniska och som människor;
  • Ledande, kommunicera, leda och motivera människor;
  • förhandla;
  • Fatta beslut;
  • Kontroll, mätning och utvärdering.

Det goda resultatet av förvaltningen beror på vad den professionella kan vara en bra ledare som kan hantera människor, förhandla och kommunicera, och även kunna fatta beslut, med en systematisk och global syn på situationen som den förvaltar.

Yrket Administratören är historiskt nyligen och reglerades i Brasilien den 9 september 1965 då vi firar dagen av administratören.

Förlopp Unimes tänktes ut i 1969, som redovisas i 1971, och för närvarande bästa regionala begrepp i National Examination av studenternas prestationer - ENADE, undervisningsministeriet, rankas bland landets bästa banor.

Program undervisas på:
Portuguese (Brazil)
Denna kurs är På campus
Startdatum
Mar 2020
Duration
8 terminer
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Mar 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Mar 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum