Administrering
Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
Nyckelinformation
Campus läge
Santos Dumont, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Att administrera är att planera, organisera, styra och kontrollera, fatta beslut om tillgängliga och nödvändiga resurser för ledningen av en organisation, med hänsyn till information från professionella, team, det ekonomiska, politiska och sociala scenariot i dess region, land och världen .
När administratören planerar, organiserar, styr och kontrollerar måste administratören vara beredd att:
- Att sätta upp mål och mål;
- Analysera, förstå och lösa problem
- Organisera och allokera resurser, både finansiella, tekniska och mänskliga;
- Att leda, kommunicera, dirigera och motivera människor;
- Förhandla;
- Ta beslut;
- Styra, mäta och utvärdera.
God ledningsprestation är beroende av att den professionella kan vara en bra ledare, kapabel att hantera människor, förhandla och kommunicera, och även kunna fatta beslut, ha en systemisk och global syn på den situation han hanterar.
Yrket administratör är historiskt nytt och reglerades i Brasilien den 9 september 1965, det datum då administratörens dag firas.
Unimes-kursen skapades 1969, erkändes 1971 och har för närvarande det bästa regionala konceptet i National Student Performance Examination – ENADE, av utbildningsministeriet, rankad bland de bästa kurserna i landet.