Kandidatexamen i reklam och PR
Hallym University
Nyckelinformation
Campus läge
Chuncheon-si, Sydkorea
språk
Kanuri
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Institutionen för reklam och PR blev först certifierad av International Advertising Association i Korea 2008 som den IAA-ackrediterade institutionen.
IAA-certifiering har beviljats endast 57 institutioner i världen inklusive stora universitet inom reklam- och PR-områden som Michigan State University, University of Florida. Det faktum att Institutionen för reklam och PR fick IAA-certifieringen innebär att dess utbildningsprogram får erkännande som programmet för att uppfylla de internationella standarderna.
Det bästa programmet för reklam- och PR-områden och avancerad modell för större utbildning i hela universitet utvärderas av Korean Council for University Education
Reklam- och PR-utbildningsprogrammet vid Hallym University vann det bästa utmärkelsen i utvärderingen av masskommunikation och reklam och PR-fält som genomfördes av Korean Council for University Education i februari 2005. Och det introducerades i Advanced Symposium of the Major Educational Course av the Advancement of College Education Project (ACE) urval i januari 2013 som ett exempel på den avancerade modellen för större utbildning. Det har byggt Career Exploration Plan-systemet så att eleverna kan ställa in sina karriärmål och ta viktiga ämnen som är lämpliga för dem och få karriärvägledning i kontaktform genom att använda den. Institutionen för reklam och PR definierade smart reklam och PR som nästa karakteriseringsområde eftersom informations- och kommunikationsteknik har utvecklats och konsumenternas mediamiljöer har förändrats snabbt. Och den fastställde grundplanen och omorganiserade läroplanerna därefter.