Kandidatexamen i handelsvetenskap
Osaka University Of Commerce
Nyckelinformation
Campus läge
Higashiosaka, Japan
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
I "Distribution" syftar vi till att vårda individer som är väl insatta i partihandel, detaljhandel, fysisk distribution, ekonomi och information, och som kan omvärdera affärsrelationer mellan företag samtidigt som de reagerar på miljöförändringar som globalisering och datorisering, förutom att vara kunna bygga nya affärsrelationer. I "Marknadsföring" är målet att fostra individer som kan förstå marknadens behov, utveckla nya företag och planera och genomföra utvecklingen av nya produkter och nya tjänster etc.
På institutionen för kommersiell vetenskap lär sig studenterna "distributionen" av varor och tjänster upp till den punkt de når konsumenterna från producenten, om "marknadsföring", där konsumenternas behov förutspås och nya marknader skapas och mer. De studerar också frågor som rör allt som rör "handel", från varuflöde och pengar och sätt att se på produktutveckling till metoder för att analysera marknadstrender. Närbutikerna och restaurangerna som vi alla använder regelbundet, de varor som produceras en efter en ... vår omgivning är fylld med många saker kopplade till kommersiell vetenskap. Studenterna lär sig grunderna för kommersiell vetenskap, utgående från välkända föremål, och förvärvar omfattande kunskap i samband med kommersiella transaktioner, såsom administrativ redovisning, ledningsinformation och juridik.