Kandidatexamen i företagsekonomi
WSEI College of Economics and Computer Science Krakow
Nyckelinformation
Campus läge
Kraków, Polen
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 200 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per termin
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Business Administration är ett utbildningsprogram som erbjuder stora karriärmöjligheter. Det är mycket praktiskt och flexibelt. Den kompetensgrupp du förvärvar skulle vara efterfrågad i ett stort spektrum av industrier och sektorer. Inte konstigt att jobbannonser som är inriktade på akademiker inom affärsadministration är överlägset de vanligaste!
Som företagsekonomstudent på WSEI börjar du utforma din yrkeskarriär redan under din 3: e termin, när du väljer din första expertmodul för att koncentrera din utbildningsväg till ditt valda kompetensområde. Den 5: e terminens expertmodul kommer att slutföra din förberedelse för ett valt expertområde.
Programmet är starkt praxisorienterat med projektbaserade kurser, där du förväntas genomföra allt du har lärt dig och visa dina praktiska tillämpningsförmågor.
- Typ av program: t raditional, heltid, campusbaserad
- Studenterna måste genomföra två expertmoduler med en projektkurs i kapsten (praktiskt) för var och en av dem
- Obligatoriskt examensarbete: d iplomavhandling för kandidatexamen, med försvar
- Praktik: 24 veckor (480 timmar) (24 hp)
- Programvaraktighet: 3 år (6 semestrar)
- Totalt antal ECTS-poäng som krävs för genomförande: 180
Austin Distel / Unsplash
Koncentration
- Marknadsföring för innovationer och högteknologier
- Designa effektiva lag
- Försäljning och marknadsföring
- Försäljning Team Management
- Designa innovativa logistiksystem
- Försäljningslogistik
- Internet marknadsföring
- Internetförsäljningshantering
- Internetmarknadsföring av innovativa produkter
- Personalförvaltning
Expertmoduler inom programmet
Du måste fylla i två moduler för en vald koncentration.
- Innovationsdesign (20 hp)
- Marknadsföring för innovativa och högteknologiska produkter (20 ECTS)
- Försäljningshantering (20 hp)
- Inhemsk och internationell logistik (20 hp)
- Personal Management (20 ECTS)
- Företagspsykologi (20 hp)
- Digital marknadsföring 1 (20 hp)
- Digital marknadsföring 2 (20 hp)
Kompletterande expertmoduler
- Kontroll för specialister (20 hp)
Välj den här modulen för att följa en av följande ytterligare koncentrationer:
- Försäljningskontroll
- Personalkontroll
- Logistikstyrning
Den direkta strategin skiljer oss. Vi gör vårt bästa för att göra relationerna mellan studenter och föreläsare lite lik de mellan kollegor på företag som samarbetar inom ett visst område och strävar efter gemensamma mål. Przemyslaw Stach, Ph. D. |
Stora karriärmöjligheter
- Designer av innovativa produkter och tjänster
- Designer av effektiva lag
- Innovativa produktförsäljnings- och marknadschef
- Försäljnings Team Manager
- Designer av innovativa logistiksystem
- Försäljningslogistikspecialist
- Internet Marketing Manager
- Internetförsäljningschef
- Specialist i Internetmarknadsföring av innovativa produkter
- HR-specialist
Studieresultat
Några av dina mer grundläggande inlärningsresultat kommer att inkludera:
- färdigheter, kunskap och inställning till företagarföretag;
- kunskap för att effektivt kommunicera och förhandla i olika situationer och spela olika lagroller;
- förmåga att använda i praktiken vanliga IT-verktyg för att bearbeta och presentera information;
- färdigheter för att bearbeta data och förmågan att dra lämpliga slutsatser;
- relevant kunskap om lag och standarder som är tillämpliga i företag och vardagsliv;
- kunskap och förståelse för olika ekonomiska system, deras komponenter, relevanta processer och faktorer samt processen och resultaten av beslutsfattande;
- kunskap och förståelse för processen, metoderna och verktygen för hantering och förmågan att tillämpa dem för att lösa verkliga problem;
- medvetenhet om hur kunskap skapas och förmågan att identifiera källor till data och information, att samla in, bearbeta och förståelse för de samlade observationerna samt förmågan att använda dem för att skapa lösningar eller lämpliga handlingssätt;
- medvetenhet om vikten av kontinuerligt lärande och anpassning till nya situationer.