Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing)
Fanshawe College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
CAD 31 145 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* $8 579,65: total avgift för internationella studenter per termin. De faktiska kostnaderna för 2020/21 är fortfarande under fastställande
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Få en fyraårig kandidatexamen i digital marknadsföring
Fanshawes fyraåriga Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing) utbildningsprogram kommer att ge dig kunskap om de grundläggande grunderna för verksamheten inklusive affärsstrategi, ledning, mänskliga resurser, redovisning och ledarskap. Du kommer också att få banbrytande utbildning med specialiserade kurser i digital marknadsföring, inklusive varumärkeshantering och medieintegration, analys, strategisk webbplatshantering och marknadsföring via sökmotorer.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Co-op-möjligheter
Programmet Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing) erbjuder en kooperativ utbildningskomponent, som ger studenterna möjlighet att få ovärderlig första hand arbetslivserfarenhet inom sitt valda område. Här är några samarbetsjobb som har startat karriären för någon Honours Bachelor of Commerce (Digital marknadsföring) studenter innan de ens examen!
Digital Marketing Assistant - hjälpa till med marknadsföring och presentation av ett företags online-närvaro.
Marknadskoordinator - stödja alla marknadsföringsaktiviteter genom att genomföra taktiken som identifieras i en marknadsplan.
Marketing and Events Associate - spelar en avgörande roll för att öka effekten och räckvidden för ett företags program och evenemang samtidigt som man samordnar insatserna kring organisationens sociala ansvarsprogram.
För mer information om samarbete, kolla in vår co-op-webbplats eller kontakta Co-op Office.
Kurser
Core Kurser
Core Kurser
Ta alla följande obligatoriska (kärna) kurser:
Minsta kumulativa GPA för kärnkurser är 2,5
(Studenter som slutför BMK Nivå 4 och går in på nivå 5 i BDM-programmet måste också slutföra COMM-7021, LIBS-7001, MGMT-7008, MGMT-7011, ACCT-7014, LAWS-7002, MGMT-7007 och en allmän utbildning Valbara kurser från tidigare nivåer i programmet)
(Studenter som slutför BAM nivå 6 och anger nivå 7 i BDM-programmet måste också slutföra COMM-7021, LIBS-7001, MGMT-7008, MGMT-7011, MGMT-7016, FINA-7006, MGMT-7007, LAWS-7002, ACCT-7014 och 2 Allmän utbildning Valbara kurser från tidigare nivåer av programmet)
Grupp 1
Nivå 1
- MATH-7007 ---- Matematik för beslutsfattande
- ACCT-7002 ---- Bokföring 1-Intro
- COMP-7012 ---- Datortillämpningar för företag
- MGMT-7006 ---- Grundläggande ledning
- COMM-7018 ---- Professionell Comm. I en mångfaldig värld
Grupp 2
Nivå 2
Förutom följande obligatoriska kurser, se kravet på icke-kärnnivå 2 nedan
- MKTG-7001 ---- Marknadsföring 1
- ECON-7005 ---- Mikroekonomi
- MGMT-7008 ---- Verksamhetsledning
- MGMT-7007 ---- Personalförvaltning
Grupp 3
Nivå 3
Förutom följande obligatoriska kurser, se kravet på icke-kärnnivå 3 nedan
- ECON-7006 ---- Makroekonomi
- ACCT-7004 ---- Ledningsredovisning
- MGMT-7009 ---- Principer för organisatoriskt beteende
Grupp 4
Nivå 4
Förutom följande obligatoriska kurser, se kravet på icke-kärnnivå 4 nedan
- LAGAR-7002 ---- Affärsrätt
- MKTG-7002 ---- Marknadsföring 2
- SYST-7001 ---- Affärsinformationssystem
- METH-7022 ---- Statistik för företag
Grupp 5
Nivå 5
Förutom följande obligatoriska kurser, se kravet på icke-kärnnivå 5 nedan
- FINA-7006 ---- Ekonomisk förvaltning
- METH-7024 ---- Tillämpade forskningsmetoder
- MKTG-7003 ---- Strategisk webbplatshantering
- MKTG-7004 ---- Integration av& varumärkeshantering
Grupp 6
Nivå 6
- MKTG-7005 ---- Marknadsföring av sökmotorer
- MKTG-7006 ---- Kundernas beteende
- MKTG-7007 ---- Digital marknadsföring
- MGMT-7016 ---- Hantera program& Projekt
- MGMT-7011 ---- Ledare& Ledarskap
- COOP-1021 ---- Co-Op Educ. Sysselsättning Prep
Grupp 7
Nivå 7
Förutom följande obligatoriska kurser, se kravet på icke-kärnnivå 7 nedan
- MKTG-7011 ---- Avancerade ämnen inom digital marknadsföring
- MKTG-7008 ----& Analys av& marknadsmätvärden
- MKTG-7009 ---- Hantera kundrelationer
Grupp 8
Nivå 7 - Ytterligare krav.
Ta ENTP-7001 eller INNV-7001
- ENTP-7001 ---- Företagsentreprenörskap
- INNV-7001 ---- Innovationsapplikationer
Grupp 9
Nivå 8
Förutom följande obligatoriska kurser, se kravet på icke-kärnnivå 8 nedan
- MKTG-7012 ---- Aktuella trender inom& marknadshantering
- MGMT-7024 ---- Global strategi& E-handel
- MGMT-7039 ---- Capstone-projektet
- MGMT-7041 ---- Strategisk förvaltning
- DEVL-7001 ---- Karriärutveckling
Grupp 10
Co-op Krav
Studenter måste slutföra 1 Co-op Arbetsperiod
- COOP-BDM1W ---- BDM1 Co-op Arbetsperiod
Icke-kärnkurser
Ta alla följande obligatoriska (icke-kärna) kurser:
Minsta kumulativa GPA för icke-kärnkurser är 2,0
Grupp 1
Nivå 2
- COMM-7021 ---- Argumentation& Övertalning
Grupp 2
Nivå 3
- LIBS-7001 ---- Etik i ett globalt sammanhang
- MGMT-7042 ---- Beräkningstänkande
Grupp 3
Allmän utbildning - Valfria -
Ta 3 Allmän utbildning Valbara högskolepoäng på introduktionsnivå från något av följande ämnen - Humaniora (HUMA), Samhällsvetenskap (SOSC), Matematik (MATH), naturvetenskap (PHYS) - Normalt taget på nivå 2
Grupp 4
Ta 6 Allmän utbildning Valbara högskolepoäng på högre nivå (icke-inledande) - Normalt taget i nivå 7 och 8
Grupp 5
Ta 9 Allmän utbildning Valbara högskolepoäng på antingen inledande eller övre nivå - Normalt taget i nivå 3, 4 och 5
Program Residency
Studenter måste slutföra minst 34 poäng i detta program på Fanshawe College för att uppfylla kravet på programuppehållstillstånd och examen från detta program
Programresultat
Kandidaten har på ett tillförlitligt sätt visat förmåga att:
- Identifiera de funktionella affärsområdena (t.ex. ledning, marknadsföring, personalresurser, redovisning) och erkänna hur varje område bidrar till en framgångsrik verksamhet i en organisation
- Identifiera och bedöma en organisations resultat genom att samla in och tolka data, samt upprätta och analysera finansiella rapporter samt andra rapporter
- Identifiera och undersöka inbördes relaterade (interna och externa) faktorer som påverkar organisationskulturen och medarbetarnas beteenden och prestationer
- Definiera och bedöma affärsmiljön och målen för en organisation för att planera marknadsföringsinitiativ baserat på grundläggande marknadsföringsprinciper
- Planera, genomföra och utvärdera projekt och program med hjälp av projektplaneringsprinciper och verktyg
- Erkänna och följa det juridiska, etisk, ekonomisk, social, och professionella ramar inom vilka en individ och organisation verkar
- Analysera och utvärdera sektorernas roll, organisationsstrukturer och storlekar och det ömsesidiga beroendet mellan funktionella områden i utveckling och implementering av strategier som stöder organisatoriska mål
- Utveckla en omfattande affärsplan baserad på relevant forskning som integrerar affärsprinciper, bästa praxis och miljöhänsyn
- Tillämpa social intelligens för att bygga och vårda ömsesidigt fördelaktiga relationer med interna och externa intressenter efter behov i en inkluderande, mångsidig, globaliserad affärskultur
- Forska, analysera och kritiskt utvärdera kvalitativa och kvantitativa data från lämpliga källor för att stödja strategiska och operativa beslut
- Utvärdera och beskriva syftet med befintlig och framväxande teknik och hävstångssystem [som samlar in, organiserar, analyserar, och kommunicerar information] för att stödja uppnåendet av organisatoriska mål
- Utvärdera och implementera riskhanteringsstrategier och processer för att stödja individuella och organisatoriska prestationer och framgång
- Sätt upp mål och anta strategier för att engagera sig i livslångt lärande och personlig professionell utveckling som främjar valuta och innovation med nya trender och tekniker
- Undersök och analysera kundbeteende och hantera kundrelationer för att utveckla och anta effektiva marknadsföringsstrategier, taktik och kommunikation
- Skapa, anpassa och utvärdera varumärkesstrategier som förmedlar en organisations värderingar och maximera varumärkeskapitalet
- Designa, utveckla och underhålla en säker, engagerande och tillgänglig webbplats med hjälp av ett innehållshanteringssystem och sökmotoroptimeringstekniker
- Utveckla och implementera en marknadsföringsplan för sökmotorer för en organisation för att utnyttja synlighet online för att öka varumärkesmedvetenheten och stödja intäktsgenerering
- Utveckla och implementera digitala marknadsföringsinitiativ för en organisation, inklusive utvecklat och användargenererat innehåll i linje med varumärket, för att marknadsföra en produkt eller tjänst
- Välja och utvärdera relevanta mätvärden för att mäta prestanda och effektivitet hos digitala marknadsföringsstrategier och taktik
- Utveckla, bedöma, genomföra och optimera marknadsföringsstrategier som överensstämmer med organisatoriska mål för att förbättra ekonomiska resultat
- Undersök och analysera nya marknadsföringstrender, verktyg och tekniker och tillämpa dem för att optimera kundengagemang och marknadsföringsprestanda
Karriärmöjligheter
Utexaminerade från Fanshawes Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing) program kommer att förberedas för att hjälpa organisationer att utnyttja strategiska och taktiska möjligheter online och offline för att engagera kunder och utveckla affärsrelationer. Genom en kombination av kärnkunskap och tillämpade inlärningsmöjligheter, akademiker förbereder sig för att starta sin karriär och sträva efter möjligheter till avancemang som marknadsförare.
Kandidater kan välja att bedriva ett brett spektrum av entreprenörsföretag eller en karriär inom:
- digital marknadsföring
- allmän marknadsföring
- Direktmarknadsföring
- kommunikation
- produkt marknadsföring
- marknadsföringsstrategi
- hantering av kundrelationer
- marknadsundersökningar och analys
- marknadsföring/optimering av sökmotorer
- marknadsföring och webbanalys
- marknadsföring konsultation
- entreprenörs sysselsättningar
Här är några exempel på karriärmöjligheter för akademiker från Fanshawes Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing) program:
Specialist inom digital marknadsföring
Spela en avgörande roll för att öka kundengagemanget och optimera den övergripande nya och återkommande kundupplevelsen.
Koordinator för digitalt innehåll
Fokusera på grafisk design, strategi för digitalt innehåll, hantering av sociala medier, och säljstöd.
Marknadschef för tillväxt
Flex dina kreativa marknadsförings- och dataanalysfärdigheter i denna mycket effektfulla roll.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.