Dubbelexamen i grundskolepedagogik
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nyckelinformation
Campus läge
Valencia, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 5 782 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Officiell examen: Dubbelgrad i grundskolepedagogik
Varaktighet / ECTS: 5 år / 312 ECTS
Platser / campus: 80 / Moncada - Alfara; 80 / Elche; 80 / Castellón
Undervisade på: spanska
Inlärningsresultat
Vad gör oss annorlunda?
1. 5-vägs Anställbarhet: anställbarhet översiktsplan master
För att vara lärare i Valencian Community krävs flera ackrediteringar. Vår satsning är att studenten för utbildning vid CEU-UCH avslutar examen på fjärde året med de ackrediteringarna också i hans besittning. Och naturligtvis utan att betala mer. Så att din anställbarhet är maximalt från nollminutten du lämnar universitetet:
- Engelska Utbildning: Du finalizarás graden med titeln som gör att du kan lära något ämne på engelska.
- Valenciano utbildning: du kommer till slutet av klass titel som gör att du kan lära något ämne på detta språk.
- Titel för undervisning i den katolska religionen: att lära katolska religionen. Något som redan kräver de flesta arbetsgivare centra, offentliga eller privata.
- Invändningar preparatet: Dessutom, i den 4: e året erbjuder vi banbrytande utbildning i beredningstekniker invändningar.
- Ackreditering övergripande färdigheter: teknisk support utbildning för att förbättra din anställningsbarhet och förmåga för företagande. Och jag ackreditera till slutet av grad att berika ditt CV.
2. Direktkontakt med yrket
Eftersom vi förstår att för att bli en bra lärare måste du vara från första kontakt med de bästa proffs:
- Många av våra professorer är enastående lärare aktivt arbetar för att förnya sig i skolan.
- Och det material som utvecklats i examen kompletteras med direkt utbildning i skolor och högskolor, workshops och seminarier för att utveckla fysiskt i dessa centra.
3. Erkännande av krediter
Om du har slutfört en cykel högre yrkesutbildning kan ha ett viktigt erkännande av krediter. För mer information om dessa valideringar och erkännande av krediter kan du kontrollera tabellen över ekvivalensförhållanden CFGS eller begär en personlig intervju.
Å andra sidan, examen också i Science av fysisk aktivitet och idrott kan få tillgång till våra examina på förmånliga villkor när det gäller krediter till avlägga examen.
4. Den internationella dimensionen
- Språk: Engelska gratis kompletterande utbildning för att förbättra din nivå.
- Internationella utbyten: med vår samordnas med Erasmus rörlighet i flera europeiska länder, så att du kan studera en termin eller kurs i annat land program.
- Praxis utanför Spanien: i skolor i Storbritannien, Polen, Irland ...
- Praxis i tvåspråkiga skolor: tvåspråkiga skolor och British Valencia.
5.Dobles grader fördubblar specialist grader
Du kan delta i två universitet medan racing scheman som är kompatibla med alla klassrum i samma anläggningar och, naturligtvis, utan att betala två gånger. Så är dubbel specialiserade grader från universitetet i dubbla examina.
href = "http://www.uchceu.es/estudios/doble-grado/educacion-infantil-primaria
Läroplan
allmänna färdigheter
- Att känna de väsentliga grundvalarna för människan och stödja värdighet person.
- Känna till och tillgodogöra sig de antropologiska grunderna, som stödjer de stora principerna för pedagogiskt arbete, särskilt de som bygger på det kristna budskapet.
- Analys och syntes av de sociala realiteter och tankeströmningar som påverkar mänsklighetens historiska framtid, vilka bygger på det kristna budskapet.
- Känna till de riktlinjer som kristen antropologi erbjuder för sociala frågor, och speciellt för allt som avser familj och utbildning.
- Analysera komplexa värld av sociala relationer som avgör ödet för människan, att försöka göra känsla av existens och mysteriet kring mänskligheten.
- Analysera de olika förslagen och lösningarna som ges till den sociala frågan, och betona läroämbetets sociala perspektiv.
- Kritisk medvetenhet om existensen av transcendens och dess erfarenhet av det religiösa faktum.
- Systematisk kunskap om det religiösa faktumet i olika kulturer, samt dess sociala, etiska och kulturella inflytande.
- Medvetenheten om och respekt för religioner andra kulturer.
- Förmåga att identifiera och förstå innebörden av religiösa språket som ett sätt att uttrycka det outsägliga.
- Kritisk medvetenhet om det oupplösliga förhållandet mellan en tro och dess praxis.
- Kunskap om det centrala i figuren av Jesus Kristus på meddelandet och kristen moral.
- detaljerad kunskap om det väsentliga innehållet i den kristna tron.
- Känna till värdet av den kristna familjen som ett stöd för utbildningsprocesser och som ett område av spetskompetens för harmonisk tillväxt.
- Känna till de antropologiska grunderna för utbildningsuppgiften.
Specifika kompetenser
- Känna till målen, läroplanernas innehåll och utvärderingskriterier för tidig barndomsutbildning.
- Främja och underlätta lärande i tidig barndom, ur ett globalt och inkluderande olika kognitiva, emotionella, psykomotorisk och vilje dimensionell perspektiv.
- Designa och reglera lärrum i mångfaldssammanhang som adresserar elevers unika utbildningsbehov, jämställdhet, jämlikhet och respekt för mänskliga rättigheter.
- Främja samexistens i och utanför klassrummet och ta itu med en fredlig lösning av konflikter. Vet hur man systematiskt observerar lärande och samexistens sammanhang och vet hur man reflekterar över dem.
- Reflektera som grupp över acceptans av normer och respekt för andra. Främja varje elevs autonomi och unika som faktorer i utbildningen av känslor, känslor och värderingar i tidig barndom.
- Känna till språkets utveckling i tidig barndom, veta hur man identifierar möjliga dysfunktioner och säkerställer dess korrekta utveckling. Effektivt ta itu med språkinlärningssituationer i mångkulturella och flerspråkiga sammanhang. Uttryck dig muntligt och skriftligt och behärska användningen av olika uttryckstekniker.
- Känna till de pedagogiska konsekvenserna av informations- och kommunikationsteknik och i synnerhet TV i tidig barndom.
- Känna till grunderna i barns kost och hygien. Känna till grunderna för tidig vård och grunderna och utvecklingen som gör att vi kan förstå de psykologiska, inlärnings- och personlighetsbyggande processerna i tidig barndom.
- Känna till organisationen av förskoleskolor och mångfalden av åtgärder som utgör deras verksamhet. Anta att utövandet av undervisningsfunktionen måste fulländas och anpassas till vetenskapliga, pedagogiska och sociala förändringar genom livet.
- Fungera som handledare för föräldrar i relation till familjeutbildning under perioden 0-6 och behärska social kompetens i bemötande och relation till familjen till varje elev och med familjerna som helhet.
- Reflektera över klassrumspraxis för att förnya och förbättra undervisningsarbetet. Skaffa vanor och färdigheter för autonomt och kooperativt lärande och främja det hos eleverna.
- Förstå funktionen, möjligheterna och gränserna för utbildning i dagens samhälle och de grundläggande färdigheter som påverkar förskoleskolor och deras yrkesverksamma. Känna till kvalitetsförbättringsmodeller med tillämpning på utbildningscentra.
- Förstå utbildnings- och inlärningsprocesser under perioden 0-6, i familjen, sociala och skolsammanhang.
- Känna till utvecklingen inom barndomens evolutionära psykologi i perioderna 0-3 och 3-6.
- Känna till grunderna för tidig vård.
- Känna igen scenens identitet och dess kognitiva, psykomotoriska, kommunikativa, sociala och affektiva egenskaper.
- Att veta hur man främjar tillägnandet av vanor kring autonomi, frihet, nyfikenhet, observation, experimenterande, imitation, acceptans av normer och gränser, symbolisk och heuristisk lek.
- Känna till den pedagogiska dimensionen av interaktion med jämnåriga och vuxna och veta hur man främjar deltagande i kollektiva aktiviteter, samarbete och individuell insats.
- Identifiera inlärningssvårigheter, kognitiva dysfunktioner och de som är relaterade till uppmärksamhet.
- Vet hur man informerar andra specialister för att hantera samarbetet mellan centret och läraren för att ta itu med de särskilda utbildningsbehov som uppstår.
- Skaffa resurser för att främja utbildningsintegration av elever med svårigheter.
- Skapa och upprätthåll kommunikationsband med familjer för att effektivt påverka utbildningsprocessen.
- Veta och veta hur man utför funktionerna som handledare och rådgivare i relation till familjeutbildning.
- Främja och samarbeta i aktioner inom och utanför skolan, organiserade av familjer, kommunfullmäktige och andra institutioner med inverkan på medborgarutbildning.
- Analysera och införliva kritiskt de mest relevanta frågorna i dagens samhälle som påverkar familje- och skolutbildning: sociala och pedagogiska effekter av audiovisuella språk och skärmar; förändringar i kön och relationer mellan generationerna; multikulturalism och interkulturalitet; diskriminering och social integration och hållbar utveckling.
- Känna till familjens historiska utveckling, de olika typerna av familjer, livsstilar och utbildning i familjesammanhang.
- Känna till de grundläggande principerna för hälsosam utveckling och beteende.
- Identifiera störningar i sömn, ätande, psykomotorisk utveckling, uppmärksamhet och auditiv och visuell perception.
- Samarbeta med specialiserade yrkesverksamma att lösa dessa problem.
- Upptäck emotionella, näringsmässiga och välbefinnande brister som stör elevernas adekvata fysiska och mentala utveckling.
- Förstå att den dagliga dynamiken i småbarnsfostran förändras beroende på varje elev, grupp och situation, och vet hur man är flexibel i utövandet av undervisningsfunktionen.
- Bedöm vikten av stabilitet och regelbundenhet i skolmiljön, scheman och lärarnas humör som faktorer som bidrar till en harmonisk och övergripande utveckling för eleverna.
- Vet hur man arbetar som ett team med andra yrkesverksamma inom och utanför centret för att ta hand om varje elev, samt att planera inlärningssekvenser och organisera arbetssituationer i klassrummet och i lekrummet, identifiera särdragen i perioden 0-3 och perioden 3-6.
- Tillgodose behoven hos studenter och ger trygghet, lugn och tillgivenhet.
- Förstå att systematisk observation är ett grundläggande instrument för att kunna reflektera över praktiken och verkligheten, samt bidra till innovation och förbättring inom småbarnsfostran.
- Dominera observationer och registerteknik.
- Adressera fältanalys genom observationsmetodik med hjälp av information, dokumentation och audiovisuell teknik.
- Vet hur man analyserar inhämtade data, kritiskt förstå verkligheten och förbereder en rapport med slutsatser.
- Placera förskolan i det spanska utbildningssystemet, i det europeiska och internationella sammanhanget.
- Lär dig om internationella erfarenheter och exempel på innovativa metoder inom tidig barndomsutbildning.
- Inse betydelsen av lagarbete.
- Delta i utvecklingen och övervakningen av pedagogiska projekt för förskoleundervisning inom ramen för centrumprojekt och i samarbete med territoriet och med andra yrkesverksamma och sociala aktörer.
- Känna till lagstiftningen som reglerar förskolor och deras organisation.
- Värdera den personliga relationen med varje elev och deras familj som en faktor för utbildningens kvalitet.
- Känna till de vetenskapliga, matematiska och tekniska grunderna för läroplanen för detta stadium samt teorierna om förvärv och utveckling av motsvarande lärande.
- Känna till didaktiska strategier för att utveckla numeriska representationer och rumsliga, geometriska och logiska utvecklingsuppfattningar.
- Att förstå matematik som sociokulturell kunskap.
- Kunna vetenskaplig metodik och främja vetenskapligt tänkande och experimenterande.
- Skaffa kunskap om utvecklingen av tankar, seder, övertygelser och sociala och politiska rörelser genom historien.
- Känna till de mest framstående ögonblicken i vetenskapens och teknikens historia och deras betydelse.
- Utarbeta didaktiska förslag i relation till samspelet mellan vetenskap, teknik, samhälle och hållbar utveckling.
- Främja intresse och respekt för den naturliga, sociala och kulturella miljön genom lämpliga utbildningsprojekt.
- Främja introduktionserfarenheter till informations- och kommunikationsteknik.
- Känna till läroplanen för språk och läskunnighet för detta stadium samt teorierna om tillägnande och utveckling av motsvarande lärande.
- Främja kapacitet tal och skrift.
- Kunna och behärska muntliga och skriftliga uttryckstekniker.
- Känna till den muntliga traditionen och folkloren.
- Förstå övergången från orality till att skriva och vet de olika registren och användningar av språket.
- Känna till inlärningsprocessen för att läsa och skriva och dess undervisning.
- Att ta itu med situationer för språkinlärning i flerspråkiga sammanhang.
- Erkänn och värdesätter korrekt användning av verbal och icke-verbal språk.
- Känna till och använda resurser på rätt sätt för att uppmuntra läsning och skrivning.
- Skaffa dig litterär utbildning och kan särskilt barnlitteratur.
- Kunna uppmuntra ett första förhållningssätt till ett främmande språk.
- Uttrycka sig muntligt och skriftligt på ett främmande språk.
- Känna till de musikaliska, plastiska och kroppsuttryckande grunderna för läroplanen för detta stadium samt teorierna om förvärv och utveckling av motsvarande lärande.
- Känn till och använd sånger för att främja auditiv, rytmisk och vokal utbildning.
- Vet hur man använder spel som en undervisningsresurs, samt utforma lärandeaktiviteter baserade på lekfulla principer.
- Utarbeta didaktiska förslag som främjar musikalisk uppfattning och uttryck, motorik, teckning och kreativitet.
- Analysera audiovisuella språk och deras utbildnings konsekvenser.
- Främja känslighet relaterad till plastiskt uttryck och konstnärligt skapande.
- Skaffa praktisk kunskap om klassrummet och dess ledning.
- Känna till och tillämpa processerna för interaktion och kommunikation i klassrummet, samt behärska de sociala färdigheter och förmågor som krävs för att främja ett klimat som underlättar lärande och samexistens.
- Kontrollera och övervaka utbildningsprocessen och i synnerhet undervisning och lärande genom att behärska nödvändiga tekniker och strategier.
- Relatera teori och praktik till verkligheten i klassrummet och centret.
- Delta i undervisningsaktivitet och lär dig att göra, agera och reflektera från praktiken.
- Delta i förbättringsförslag inom de olika verksamhetsområden som kan komma att etableras i ett centrum.
- Reglera interaktions- och kommunikationsprocesser i grupper av elever i åldrarna 0-3 år och 3-6 år.
- Känna till samverkansformer med olika sektorer inom utbildningssamhället och den sociala miljön.
Galleri
Karriärmöjligheter
anställning
karriärmöjligheter
Examen i förskolepedagogik
Yrket som examen kvalificerar för är Lärare i förskolepedagogik. Dessutom kan examen i förskolepedagogik utveckla sin verksamhet inom följande områden:
- Lärare i offentliga och privata centra: Early Childhood Education
- Officiell (förskolelärare): Nationell; Autonom; Lokal; Internationella organisationer; Diplomatisk karriär
- Kvalificerad personal på museer och kulturhus: Utbildningsledning; Underhåll av fasta och förnybara fonder; Tillfälliga utställningar; Personlig och gruppguide; Skapande och underhåll av utbyteskanaler; Upprättande av inventeringar och skapande av kataloger; Kulturell förmedling
- Ombud för kulturtjänster: Design av kulturprodukter, lokaler och tjänster; Interkulturell medling och internationellt samarbete; Animering och kulturell spridning; audiovisuella sektorn; Utställningsintendent; Intervention i rehabilitering och restaurering av arv
- Stadsråd och medborgerliga enheter: Kulturell och pedagogisk revitalisering; Anordnande av projekt och medborgarevenemang och fritidsaktiviteter
- Forskare; Högsta rådet för vetenskapliga undersökningar; Kulturministeriet; universitet; Grunder
Examen i grundskolan
Yrket som examen kvalificerar för är Lärare i grundskolan.
Utexaminerade i grundskolan kan utföra sin verksamhet inom följande områden:
- Lärare i offentliga och privata centra: Primär utbildning
- Tillgång till det offentliga systemets lärarkår: Grundutbildning
- Forskningspersonal: Universitet; Grunder; Kulturministeriet; Högsta rådet för vetenskapliga undersökningar
- Stadsråd och medborgerliga enheter: Kulturell och pedagogisk revitalisering; Organisering av projekt och fritidsaktiviteter
- Kulturtjänstombud: Animation och kulturspridning
- Kvalificerad personal på museer och kulturhus: Utbildningsledning; Personlig och gruppguide
- Andra kulturella centra: Ludotecas; Skolor gårdar; semestercenter