Bachelor of Hospitality and Tourism Management
Edith Cowan University
Nyckelinformation
Campus läge
Joondalup, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
6 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jul 2024
* vägledande avgift per termin
Introduktion
Kursen täcker de viktigaste aspekterna som krävs för att hantera olika gästfrihets- och turismföretag inklusive marknadsföring, ekonomisk förvaltning, affärsforskning och analys och strategisk ledning.
Den har också specialiserade enheter inom mat- och dryckshantering, rumsavdelningsledning, turismplanering och utveckling, ekoturism, hantering av serviceupplevelsen och evenemangshantering.
Studenter kan ytterligare specialisera sina studier med ett starkare fokus inom olika områden, såsom evenemangshantering, marknadsföring, personalhantering och internationellt företag.
Gästfrihets- och turistnäringen är dynamisk och snabb, och presenterar kandidater med ett brett utbud av karriäralternativ att välja mellan, och kursen ger studenterna branschfokuserad teoretisk kunskap och färdigheter för att lyckas.
Kandidater kommer att få de grundläggande kompetenser och professionella perspektiv som krävs av mellan- och högre ledningsnivåer i samtida gästfrihet och turistorganisationer.
Kursansökan
Akademiska antagningskrav (Band 3)
Alla sökande måste uppfylla de akademiska behörighetskraven för denna kurs. Den vägledande eller garanterade ATAR är som publicerad (i förekommande fall) eller akademiska antagningskrav kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:
- AQF Cert IV;
- Framgångsrikt genomförd 0,25 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande);
- Speciellt tertiär antagningstest; *
- Universitetsförberedelsekurs; *
- Naturligt universitetsorienteringskurs; *
- Aboriginal Student Intake Test; eller*
- Upplevelsebaserat bidragssystem. *
* Mer information finns på inläggssidan för studiekursen.
För internationella studenter inkluderar kraven dina gymnasieskolresultat.
Engelska språkkrav (Band 3)
Engelska kompetenskrav kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:
- År 12 Engelska ATAR / engelsk litteratur ATAR klass C eller bättre eller motsvarande;
- Speciellt tertiär antagningstest; *
- IELTS Academic Total band minimum score på 6,0 (inget individuellt band mindre än 6,0);
- Framgångsrikt genomförd 1,0 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre i Storbritannien, Irland, USA, NZ eller Kanada;
- Universitetsförberedelsekurs;
- Naturligt universitetsorienteringskurs; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF-examensbevis, avancerat examensbevis eller associerad examen;
- Framgångsrikt genomförd 0,375 EFTSL studier på kandidatexamen eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande); eller
- Andra tester, kurser eller program som definieras på sidan English Proficiency Bands.
* Mer information finns på inläggssidan för studiekursen.
Pixabay / Pexels
kursinnehåll
Semestertillgänglighet
- Semester 1: Studera heltid på Joondalup
- Semester 2: Studera heltid på Joondalup
Kursstruktur
Studenter måste fylla 16 kärnenheter. Detta stöds av ett tilläggsprogram med 8 enheter, som består av en major eller Minor plus Elective-enheter, eller två minderåriga, eller 8 Elective-enheter.
År 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SBL1600 | Affärsidentitet och protokoll | 15 |
HOS2500 | Food Service Management | 15 |
TSM2111 | Introduktion till gästfrihet och turism | 15 |
MKT1600 | Marknadsprinciper och -praxis | 15 |
HOS2325 | Hantera serviceupplevelsen | 15 |
HOS2110 | Mat- och dryckshantering | 15 |
Enhet från kompletterande program | x 2 | 30 |
År 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
HOS2220 | Rum-division Management | 15 |
TSM2202 | Introduktion till Event Management | 15 |
TSM2105 | Turismplanering och utveckling | 15 |
TSM3109 | Särskilt intresseturism | 15 |
HOS3211 | Hantering av gästfrihetsfinansiering | 15 |
Enhet från kompletterande program | x 2 | 30 |
Plus 1 enhet från: | ||
MAN2145 ^ | Personalavdelning | 15 |
TSM3104 ^ | Kryssningsfarturism | 15 |
BUS3700 ^ | Business Study Tour | 15 |
Eller en alternativ enhet med godkännande av kurskoordinator.
År 3
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
BUS3100 | Affärsundersökningar | 15 |
HOS3100 | Gästfrihet och turismhantering | 15 |
TSM3107 | Ekoturism | 15 |
Enhet från kompletterande program | x 4 | 60 |
Plus 1 enhet från: | ||
FBL3501 ^ | Business Practicum | 15 |
SBL3500 ^ | Integrerad affärsapplikation | 15 |
Obs: Anmälan till FBL3501 eller BUS3700 sker endast via applikationen. Enheter erbjuds inte varje termin.
** Internship Minor (MIBIOR) - Utvalda studenter (endast efter ansökan) kan anmäla sig samtidigt i FBL3400 Business Internship 1 och FBL3500 Business Internship 2 under deras år 3 (termin 1) av kursen. Studenter som anmäler sig till Internship Minor (FBL3400 / FBL3500 = 60 poäng) kommer att slutföra en valfri enhet i stället för SBL3500 eller FBL3501.
^ Kärnalternativ
Majors du kan studera i denna kurs
- Händelsehantering
- Personalavdelning
- Internationell verksamhet
- Förvaltning
- marknadsföring
Kursutbyte
- Få tillgång till, analysera och kritiskt utvärdera relevant information för att systematiskt lösa utmanande affärsproblem.
- Tillämpa bred och sammanhängande kunskap i en rad affärssituationer med internationella / globala / kulturella perspektiv.
- Samarbeta effektivt i teaminställningar för att ge mätbara resultat.
- Kommunicera affärskunskap, koncept och råd på ett övertygande och tydligt sätt i både skriftliga och muntliga format med relevant teknik.
- Generera kreativa idéer för affärsinnovationer som svarar på möjligheter och ständiga förändringar.
- Reflektera över feedback och kritisera egna resultat för att identifiera och planera utvecklingsmöjligheter.
- Värdera professionellt beteende och / eller personligt medborgarskap som återspeglar en uppskattning av förhållandet mellan affärsetik och företags sociala ansvar.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter för akademiker finns inom en rad gästfrihets- och turismföretag, inklusive reseföretag, resebyråer, kryssningsfartyg, besökarscentra, temapark och turistattraktion, konferenscentra, evenemangsföretag, hotell och orter, restauranger, kaféer och barer. Inom dessa typer av organisationer kan rollen handla om att hantera aspekter av turer och webbplatsbesök, underhållning, konferenser och evenemang, mat- och dryckeservice, försäljning och marknadsföring eller anställning, utbildning och övervakning av personal.
Möjliga framtida jobbtitlar
Turneringsoperatör, Besökare Centerchef, Theme Park Manager, Cruise Ship Supervisor, Ekoturismoperatör, Tour Guide, Tourist attraktionschef, Retail Travel och Tour Operation Manager, evenemangskoordinator, konferenssamordnare.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter för akademiker finns inom en rad hotell- och turismföretag, inklusive reseföretag, resebyråer, kryssningsfartyg, besökscenter, nöjesparker och besöksattraktionsplatser, kongresscenter, evenemangsföretag, hotell och resorter, restauranger, kaféer och barer. Inom dessa typer av organisationer kan rollen innebära att hantera aspekter av turer och platsbesök, underhållning, konferenser och evenemang, mat och dryck, försäljning och marknadsföring eller hyra, utbildning och handledning av personal.
Möjliga framtida befattningar
Researrangör, besökscenterchef, temaparkchef, kryssningsfartygsövervakare, ekoturismoperatör, reseguide, turistattraktionschef, detaljhandelsrese- och reseansvarig, evenemangssamordnare, konferenskoordinator.
Galleri
Programresultat
Course Learning Outcomes
- Apply broad and coherent knowledge to a range of business situations, incorporating international/global/cultural perspectives.
- Access, analyse and critically evaluate relevant information to solve challenging business problems systematically.
- Communicate business knowledge, concepts and advice persuasively and clearly in both written and oral formats, using relevant technology.
- Collaborate effectively in team settings to produce measurable outcomes.
- Generate creative ideas for business innovations that respond to opportunities and constant change.
- Reflektera över feedback och kritisera den egna prestationen för att identifiera och planera utvecklingsmöjligheter.
- Value professional behaviours and/or personal citizenship that reflect an appreciation of the interrelationship between business ethics and corporate social responsibility.