Bachelor of Business Administration
Telkom University
Nyckelinformation
Campus läge
Bandung, Indonesien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
IDR 184 000 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
På grund av Covid-19-pandemin har Telkom University genomfört onlineföreläsningar för alla studenter inklusive nya internationella studenter. Efter att Covid-19-pandemin börjar avta och den indonesiska regeringen har öppnat tillgång till och tjänster för internationella studenter förväntas vi välkomna internationella studerandes studier på campus.
Bachelor of Business Administration-programmet är ett av studieprogrammen vid School of Communication and Business- Telkom University , Indonesien som fokuserar på att utbilda studenter inom företagsekonomi och entreprenörskap, utrustad med en förståelse för vikten av informations- och kommunikationsteknik (IKT). Vårt studieprogram, som grundades 2008 och 2015 för den internationella klassen, förbereder studenterna för att bli företagare och företagsledare som kan integrera ekonomisk, marknadsföring, ledning och operativ kunskap i en effektiv affärsmodell. För att svara på företagens behov idag koncentrerar vi oss på att skapa akademiker som har förmågan att utföra affärsanalyser som analytiker, ledare och entreprenörer. Därför kan våra akademiker utvecklas i inhemska och globala affärer, vara anpassningsbara till förändringar och utmärka sig i företagskonkurrens.
Telkom University's International Office","author_url":"","source":""}" />
Vad lär du dig?
Vårt kursfokus har en stark internationell punkt där eleverna får kunskap om de termer och metoder som används globalt. Med våra globala partnerskap kan vi förse studenterna med de senaste internationella utbildningsnivåerna.
Kurser i företagsekonomi täcker alla aspekter av tillsyn och övervakning av affärsverksamhet och relaterade områden som inkluderar redovisning, ekonomi och marknadsföring. Inlärningsmaterialet för International Business Administration levereras på engelska, inklusive föreläsningar, tentor, avhandlingar, praktikplatser och vetenskapliga publikationer. Studenter ges också några internationella program som mobilitetsprogram ( edutrip , studentutbyte eller kortkurssprogram) och internationell certifiering relaterad till företagsekonomi.
Universitetet erbjuder också ett program för att stärka engelska språkkunskaper, för studenter som behöver det genom att:
- Innan första terminen får nya studenter en engelska förberedelsekurs;
- Under det första året får studenter engelska synergiprogram för att förbättra sin engelska från språkcentret.
Vad kommer du att bli?
I att konkurrera med andra högskoleleverantörer koncentrerar sig kandidatexamen i företagsekonomi på att producera akademiker med expertis inom affärsanalyser. Därför är Bachelor of Business Administration utexaminerade profiler som följer:
Nej | Kandidater profil | Beskrivning |
1 | Marknadsanalytiker | Kan analysera, utvärdera och implementera marknadsföringsprogram, samt ansvara för marknadsföringsprogrammets genomförande och prestanda. |
2 | Personalanalytiker | Kan analysera, utvärdera och implementera personaladministration och tjänster, samt ansvara för om prestationer och prestationer. |
3 | företagare | Ha kunskap om entreprenörskap tillsammans med entreprenörsteknisk skicklighet och etik, inkludera genomförande av lämpliga grundläggande affärsanalyser efter behov. |
Curriculum
I enlighet med riktlinjerna för läroplanen för högre utbildning innehåller lärandemålen i Business Administration-programmet fyra saker, som är attityder, kunskapsbehärskning, grundläggande färdigheter och specifika färdigheter.
Från och med den här udda terminen 2020/2021 implementerar Telkom University , särskilt School of Communication and Business, läroplanen 2020 som refererar till ramverket för resultatbaserad utbildning (OBE). Läroplanen för 2020 gjordes med syftet att:
- Att förutse utvecklingen av den industriella revolutionen 4.0 genom att lägga till ny läskunnighet, nämligen mänsklig läskunnighet, datakunskap och teknisk kompetens.
- Stärka branschengagemang genom att förverkliga WRAP-programmet (Work Ready Program) i form av praktik, entreprenörskap och forskningsskepp.
- Stärka digitala inlärningsmetoder baserade på studentcentrerat lärande genom att utveckla blended learning flipped learning och distansutbildning.
- Att erkänna studenternas samhällsutvecklings- och innovationsaktiviteter genom att delta i aktiviteter för studentens kreativitetsvecka, tematiska verkliga föreläsningar, nationella eller internationella tävlingar, certifiering och annat motsvarande.
- Implementera inlärningsprocessen för "Merdeka Belajar-Kampus Merdeka", där studenterna får friheten att ta inlärningspoäng utanför studieprogrammet, som kan tas från utbildningen i ett universitet och eller utanför universitetet.
Allt detta syftar till att producera akademiker med förmågan att tänka, lösa problem och interagera över hela världen enligt visionen för School of Communication and Business.