Bachelor of Arts Tourism Management
Diploma University of Applied Sciences
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Bad Sooden-Allendorf, Tyskland
språk
Tysk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
7 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 247 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2023
* Distansinlärning: 247,00 € / månad
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Turismledningsprogrammet är en kandidatexamen med inriktning på förvaltningskompetenser, vilket ger en första akademisk kvalifikation för mellan- och övrig ledning inom den internationella turistindustrin. För yrkesverksamma erbjuder DIPLOMA examensprogrammet Tourism Management som distansutbildning i två varianter: som virtuell distansutbildning med virtuella onlineföreläsningar och tentamöner på lördagar på rikstäckande examenscenter eller alternativt som deltidstudie med reella närvarofaser lördagar vid studiecentra Kassel eller München. Förutom distansutbildning erbjuds turismledning också som en heltidsstudie vid högskolans huvudstad i Bad Sooden-Allendorf.
Turismledning som distansutbildning
Den normala studietiden är 7 terminer i distansutbildning och kan förlängas med upp till 4 terminer utan studieavgift. I distansutbildning sker en förändring mellan självstudier med studieprogram och heliddagsseminarier (cirka 12-14 lördagar per termin) i ett av våra studie- och examinationscenter i Kassel eller München online i "Virtual lecture hall" på DIPLOMA Online Campus.
Förutom distansutbildning med ansikte-till-ansikte deltagande faser, speciellt den rumsligt flexibla online distansutbildningen erbjuder idealiska förutsättningar för en extra yrkesstudie . Efter begreppet "blandat lärande" kommer du att studera i små grupper bor i den virtuella föreläsningssalen av en onlinebaserad inlärningsplattform. Med en stabil internetanslutning kan du studera från överallt hos oss!
Fokusera på turismstudier
Programmet ger en bred och integrerad förståelse för ekonomi i allmänhet och turismhantering i synnerhet - detta är kärninnehållet i examensprogrammet inom olika områden som destination och evenemangshantering, sport och hälsoturism eller affärsresor.
Syftet är att få en kritisk förståelse för de viktigaste teorierna, principerna och metoderna för turism och turismrelaterad affärsförvaltning. Genomförandet av solida kunskaper och färdigheter inom området informationsteknik , främmande språk (engelska samt spanska eller kinesiska) samt förvärv av interkulturella kompetenser är förutom analysen av hållbara rese- och mobilitetsbegrepp i fokus för kursen.
I ett tidigt skede utbildas huvudkompetenser, till exempel i form av kommunikativa kompetenser, vilka spelar en viktig roll i studierna och bortom. Ett utmärkt stödförhållande för små gruppstorlekar erbjuder idealiska förutsättningar för aktivt, reflekterande och självkritiskt arbete. I presentationer och diskussioner får eleverna erfarenhet av konsekvenserna av ett visst utseende och beteende, hur man hanterar konstruktiv kritik och hur man kommer fram till ett målorienterat resultatresultat.
Kurserna i kursen, som är projektinriktade, ger verkliga länkar till turist, industriella och kulturella företag. Många praktiska projekt är en integrerad del av föreläsningar inom special turistindustrin samt allmän företagsadministration och företagsledning, globalisering, marknadsföring, resor, projekt och tidshantering. På grundval av dessa fundament kan studenterna välja mellan de tre huvudområdena : "Destination and Event Management", "Sport and Health Tourism" och "Business Travel Management" .
Internationell orientering och karriärmöjligheter
Programmets internationella inriktning främjas särskilt av globalt orienterade moduler, praktiska projekt och utflykter. I en 14-veckors praktik eller praktikplats , vilka studenter mest kompletterar med företag, institutioner eller icke-statliga organisationer utomlands, får de ytterligare yrkeserfarenhet.
Bachelorprogrammet förbereder eleverna för yrkesverksamhet i medelhantering eller som junior chefer i medelstora turistföretag samt i marknadsledande och globalt verksamma turismgrupper. Detta resulterar i utmärkta karriärmöjligheter och snabba marknadsföringsmöjligheter för akademiker världen över . Till exempel, med ledande funktioner inom lägre och medelstora företag inom hotellbranschen, gastronomi, researrangörer, internetportaler, flygbolag och flygbolag, färjebolag, bussföretag, kryssningsfartyg, biluthyrningsmäklare, turistorganisationer, evenemangsbyråer, handelspartners, sportoperatörer, hälsokliniker och Spa ledning, hälso-och wellness turism och marknadsundersökning.
Med framgångsrik genomförande av turismsledningsprojektet uppnås 180 högskolepoäng, en optimal förutsättning för en efterföljande magisterexamen, exempelvis den på varandra följande Master of Arts (MA) inom ekonomi och juridik - huvudfokushantering eller Weiterbildungsmaster MBA vid DIPLOMA.
normal tid
Distansutbildning: 7 terminer / 180 hp
Den faktiska studieperioden kan förlängas kostnadsfritt i upp till 4 terminer över standardperioden.
baslinje
Med tillräckligt många deltagare i vintersemestern (oktober) och sommarsemester (april).
ackreditering
Ackreditering av examensprogrammet av ackrediteringsorganet FIBAA.
terminsavgifter
Distansinlärning: 247,00 € / månad (totalt 11 039,00 € inklusive engångsprövningsavgift på 665,00 €)
studieformen
Distansutbildning med virtuella närvaro eller deltagande studie. Distansutbildningen sker i förändringen mellan självstudier med studieböcker och helgens online-seminarier på lördagar (cirka 12 lördagar per termin). Närvaroutbildningen sker via veckodelar, övningar och seminarier vid universitetets plats.
tillträdeskrav
Allmän högskoleutbildning, Fachhochschulreife, godkänd mästersxamen eller enligt förordningen om tillträde till högre utbildning i delstaten Hesse, dvs antingen slutförandet av en karriärutvecklingsutbildning på minst 400 timmar, en teknisk skola eller en yrkes- eller administrativ akademi eller slutlig examen i en statligt erkänd yrkesutbildning följt av minst 2 års anställning och en separat högskoleexamen.
För ytterligare information om specialkvalifikationer, kontakta DIPLOMA Hochschule. Sökande som inte uppfyller ovannämnda krav kan i början delta i kursen som gästrevisorer om tillträdesbehörigheten är inom max. 2 terminer uppnås.
För utländska grader måste ekvivalens för antagning demonstreras.
uttalanden
Bachelor of Arts (BA) - Kandidater kommer att få en kandidatexamen och diplom samt ett Diplom Supplement skrivet på engelska och en "Transcript of Records" som kommer att tilldela dem internationellt som akademiker med en kandidatexamen identifiering.
Stora ämnesområden
Destination och händelsehantering
Specialiseringen "Destination and Event Management" lär en systemisk och internationell ledningsstrategi i internationell destination och evenemangshantering. I denna lika tvärvetenskapliga ledningsstrategi är efterfrågespecifika förändringsprocesser och deras anpassning i en modern (även internationellt orienterad) och hållbar destination och evenemangshantering i förgrunden. Den visar nuvarande utveckling och trender i internationell destination och evenemangshantering.
Inriktningen för kursen "Destination- och Eventmanagement" innehåller följande innehåll:
destination management
Bestämning av destinationshantering, grunder och utveckling
- Egenskaper, krav och utvärderingskriterier för destinationer
- Klassificering och nödvändighet av förvaltningen av destinationer
- turism finansiering
- Turismorganisationer och deras former
- Utveckling och profilering av destinationer
destinationstyper
- Turistort och region, land som destination
- Turism i skyddade områden, semestervägar
- Tillfälliga destinationer
Funktioner för destinationshantering
- Planering och strategisk kontroll
- Åtgärder i marknadsföringsblandningen
- Informations- och kommunikationsteknik i destinationshantering
Tvärsnittsområden i förvaltningen av destinationer
- Hantering av produkt- och servicekvalitet
- Ekologisk hantering
- Hållbarhet i förvaltningen av destinationer
- Demografiska förändringar och andra socioekonomiska influenser
- Bildutbildning och certifieringar
event management
event marknaden
- Grundläggande termer (händelse, händelse, incitament etc.)
- Eventmarknaden - struktur och aktörer
- Typologi och systematisering av händelser
- Marknadsutveckling och trender
event marketing
- Strategisk händelse marknadsföring / marknadsundersökning och marknadssegmentering
- Koncept och produktutveckling
- Prissättningspolitik och budgetering; Sponsring, Fondhöjning, Merchandising, Avkastningsledning
- händelse Control
Eventrecht
- Kontrakt / Försäkringar / Tillstånd / Mustergemammstättenstätten-VO
- Utvalda aspekter av skatt och varumärkesrätt
- Säkerhet och säkerhet
Hantering av valda evenemangstyper
- Konferenser, kongresser, mässor och utställningar
- Kulturella och sportevenemang
- Händelser av politik
event teknik
- informationsteknik
- Konferens-, kongress- och medieteknik
- Utställningsbyggnad och teknik (evenemangsuppställningar, belysningsteknik, effektteknik)
Fallstudie (planering, förberedelse, genomförande och uppföljning på ett konkret exempel)
- Planering och förberedelse
- Dramaturgi och scenarier / marknadsföringsåtgärder
- Processorganisation / teknik
- Händelsekostnad / budgetering
- Uppföljning och framgångskontroll
Sport och hälsoturism
Specialiseringen "Sport och hälsa turism" lär en systemisk och internationell ledning tillvägagångssätt inom internationell sport, wellness och hälsoturism. I denna lika tvärvetenskapliga förvaltningsstrategi är verksamhetsinriktade och hälsoekonomiska - och i synnerhet sport- och hälsoturism - aspekter i företagande och privata sammanhang av (nationella och internationella) idrotts- och hälsoturister på förgrunden. Nuvarande, internationella utveckling av aktiva och äventyrsturismsmarknaden samt turism och kompletterande hälsoturismemarknad visas.
I specialiseringen "Sport och hälsoturism" lärs följande innehåll:
Sport och aktiv turism
- Former och marknader, nuvarande trender
- Tjänsteleverantör och samarbetspartner
- Föreningar och organisationer
- Clientele och motsvarande marknadsstrategier
- Hållbarhetsaspekter av utvalda sportturismformer
Turism Adventure
- Former och marknader
- Historisk utveckling och nuvarande trender
- Tjänsteleverantörer, europeiska och internationella erbjudanden
- Digression: bergsklättring och vandringsturism
hälsoturism
- Former och marknader
- Tjänsteleverantör och samarbetspartner
- Wellness, Medicinsk Wellness och förebyggande
- Kompletterande hälsoerbjudanden
- Hälsoturism i Tyskland, Europa och globala erbjudanden
Kurtourism och spa management
- Botemedel, botemedel, kurort erbjudanden; Sjukhus i övergången
- Tjänsteleverantörer och partners i turistbranschen
- Naturläkemedel och deras tillämpning
- Definitioner och rättsliga grunder
- Badrum och predikation
- Föreningar och organisationer, varumärken och kvalitetsmärken
- Spa ledning och marknadsföring
Wellness och spa turism
- Klassificering wellness och spa i hälsoturismen
- Utveckling av den internationella wellness- och spa-marknaden
- Internationella hälsodelar och kärnanbud av hälsotjänster; Kompletterande medicin / alternativ botemedel
- Succesfaktorer för spa och wellness-hantering (strategi, företagsstyrning, information och positionering, målgruppsorientering, kvalitet, kommunikation och försäljning, lönsamhet)
- Wellness och spa erbjuder spa, hotell, researrangörer, kryssningsfartyg, semesteranläggningar och klubbar
Business Travel Management
Specialiseringen "Business Travel Management" lär en systematisk och internationell ledningsstrategi inom den internationella affärsresor sektorn. Detta tillvägagångssätt fokuserar på rörlighet för anställda och varor (information, produkter) hos ett företag. Den visar nuvarande utveckling och trender på den nationella och internationella affärsresansmarknaden och koncept för mer hållbarhet och interkulturella egenskaper för affärsresor.
I studiefokuset "Business Travel Management" lärs följande innehåll:
Affärsresa som turistprodukt
Den nationella marknaden och ledande internationella affärsresenärer: leverantörer och kunder (Verband Dt. Reisemanagement - VDR etc.)
Den ekonomiska betydelsen av affärsresor från tyska företag baserat på den årliga VDR-analysen
Förvaltningen av affärsresor
- Business Travel Manager
- Kostnadsstrukturen (direkta och indirekta kostnader)
- Delprocesser av affärsresor (servicekedja)
- Normativ förvaltning: resepolicyen
- Strategisk förvaltning: Procurement Management
- Operativ ledning:
- kvalitetsstyrning
- Corporate kreditkort
- resekostnader
- Rapportering / kontroll
BTM: s interkulturella egenskaper
Datasäkerhet på affärsresor