Bachelor of Arts (Honours) i tidiga barndomsstudier - Birmingham City University, Storbritannien
Asian International College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Singapore, Singapore
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
24 - 36 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Tilldelas av Birmingham City University
Bachelor of Arts (Honours) Early Childhood Studies (BA ECS) examen är utformad för att möjliggöra och utrusta studenterna att bli självsäkra, kompetenta och reflekterande utövare inom det tidiga årets område. Det är viktigt att eleverna genom ett noggrant konstruerat program får en djup förståelse om tidig barndom och de faktorer som påverkar och påverkar små barns liv och deras familjer. Det är genom att bygga upp en förståelse för hur barn utvecklas och lär sig; utveckling av färdigheter för att arbeta med familjer; en inblick i vikten av att flera byråer arbetar tillsammans med kunskap om de teorier som ligger till grund för arbete med små barn, och hur dessa omsätter i praktiken att eleverna kommer att förberedas för professionellt arbete med små barn.
Dessutom ger programmet en möjlighet att utveckla viktiga färdigheter i anställbarhet som värderas av arbetsgivare; lagarbete, självständigt arbete, presentation, rollspel och en förmåga att formulera sig effektivt i olika sammanhang.
Programmet går emellertid utöver att förbereda studenterna för arbetskraften under de första åren. Det är vår övertygelse att eleverna bör utforska bredare frågor om den holistiska karaktären hos tidiga barndomsstudier, inklusive små barns hälsa och välbefinnande. Programmet säkerställer att studenterna förvärvar och stärker överförbara akademiska färdigheter som kommer att etablera dem som reflekterande, kritiska och analytiska akademiker som är beredda att få tillgång till och bidra till vetenskapliga diskurser i de första årens område.
Om Birmingham City University, Storbritannien
Birmingham City University grundades enligt vidare- och högskolelagen 1992 som University of Central England i Birmingham som godkändes av Privy Council den 16 juni 1992. Universitetet bytte namn den 1 oktober 2007 till Birmingham City University.
I The Guardian University Guide, en framstående nationell ligatabell, rankas Birmingham City University på 29: e plats av 77 institutioner inom ämnesområdet "Utbildning".
Universitetet har ett stort antal samarbetspartnerskap utomlands främst i följande länder - Kina, Malaysia, Indien, Mellanöstern, Sri Lanka och Hong Kong.
Andra rankningar, ackrediteringar och medlemskap:
- Rankad topp 90 i Guardian University League Table (2016)
- Medlem i AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business)
- Medlem av The Chartered Association of Business Schools (CABS)
- Medlem av European Foundation for Management Development (EFMD)
- Medlem av universiteten Storbritannien (UUK)
- Medlem av Association of Commonwealth Universities (ACU)
- Ackrediterad av The Chartered Institute of Marketing (CIM) för det marknadsföringsrelaterade programmet
- Listad Center av CIPD för att tillhandahålla Human Resource Management relaterade utbildningsprogram
- Godkänt institut av Joint Academic Stage Board som erbjuder kvalificerad juristexamen
- Erkänt av Indiens advokatsamfund
- Kursleverantör av auktoriserad juridisk praxis av Solicitors Regulation Authority (SRA)
Krav för utmärkelse
Tilldelningen av kandidatexamen kommer att göras om du uppfyller kraven för utmärkelsen. Priset regleras av Standard Undergraduate Regulations (SUAR) och för att uppnå utmärkelsen måste du få 360 poäng. Varje modul har ett visst antal poäng och kursen är utformad för att ge dig 120 poäng på varje studienivå.
Den slutliga utmärkelsen klassificeras enligt följande:
- First Class ett genomsnittligt betyg på 70% eller högre
- Second Class Division 1 ett genomsnittligt betyg på 60% eller högre men under 70%
- Second Class Division 2 ett genomsnittligt betyg på 50% eller högre men under 60%
- Tredje klass ett genomsnittligt betyg på 40% eller högre men under 50%
Priset för BA i tidiga barndomsstudier kommer att delas ut om du får minst 300 poäng med minst 60 på nivå 6.
Denna kurs är inte ackrediterad av Early Childhood Development Agency (ECDA). Utexaminerade som vill arbeta i den lokala tidiga barndomssektorn måste lämna in en ansökan till ECDA för lärarregistrering via en förskola. Godkännande av ECDA förutsätter att den sökande uppfyller kraven för lärarregistrering.
Leveranssätt och utvärdering
Kursen levereras genom en mängd engagerande, interaktiva och praktiska lägen, som inkluderar ansikte mot ansikte sessioner, diskussioner i små grupper, riktade uppgifter/individuell studie.
De nära kopplingarna mellan undervisning, lärande och bedömning kommer att betonas under hela kursen. Utvecklingen av en mängd olika bedömningsuppgifter integrerade med inlärnings- och undervisningsprogrammet kommer att säkerställa att du får relevanta och meningsfulla aktiviteter med specifika resultat. Många av dina bedömningar kommer att förvänta dig att du drar nytta av din erfarenhet och arbetar på praktikplatser.
Exempel på bedömning inkluderar:
- e-portföljer
- Reflekterande konton
- Gruppaffischpresentationer
- Observationsanteckningar
- Fallstudier
- Seminariepresentation
- Uppsatser
- Digitala presentationer
Studenter kommer att få universitetets tillgång till Moodles virtuella lärmiljö. Studenter kommer att få tillgång till ett brett utbud av e-böcker och tidskrifter.
Obs! Allt läromedel och resurser är endast tillgängliga online i Studentportalens inlärningsresurs.
Programresultat
Syftet med programmet är att:
- Göra det möjligt för eleverna att bli självsäkra, välutbildade och reflekterande utövare i de första åren med färdigheter att svara på utvecklingen inom området för tidig barndomsstudier;
- Utveckla studentens intellektuella förmågor specifikt relaterade till tidig barndom;
- Möjliggöra utveckling av kritiska resonemang och analytiska färdigheter i relation till filosofiska, sociologiska, historiska, kulturella och psykologiska begrepp inom ramen för tidig barndom;
- Utrusta eleverna med färdigheter, kunskaper och förståelse för hur teori som relaterar till barns utveckling och lärande påverkar och informerar nuvarande tidiga årsförsörjning;
- Införliva teoretiska principer och kunskap om ledarskap, arbeta med andra yrkesverksamma; arbeta med familjer för att möta behoven hos små barn;
- Förbered eleverna för deras professionella utveckling och forskarutbildningsval.
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- Identifiera och reflektera över hur små barn utvecklas och lär sig och kunna formulera de teoretiska begrepp som ligger till grund för och påverkar beslut om försörjning för små barn och deras familjer; från vilken eleverna kan formulera och formulera sin egen personliga, professionella filosofi;
- Var medveten om och utvärdera faktorer som påverkar och påverkar barn och deras familjer i dagens mångkulturella samhälle;
- Bedöma och analysera samtida tidiga år frågor både nationellt och internationellt;
- Erkänna och visa färdigheter som krävs för att arbeta både självständigt och som en del av ett team i ett personligt och professionellt sammanhang; värdesätter andra yrkesverksammas arbete inom de första årens område.
Antagningar
Läroplan
År 1 (UK-NQF nivå 4):
Principmodul
- Introduktion av yrkesutövning
Kärna 1
- Introduktion till barns utveckling
Kärna 2
- Barnens lek
Specifika alternativ:
- a) Barnets inlärningsmiljö
- b) Principer för inkludering
- c) Barn och barndom
120 poäng
År 2 (UK-NQF nivå 5):
Principmodul
- Utveckla professionell praxis
Kärna 1
- Ytterligare barnutveckling
Kärna 2
- Att skydda barn
Kärna 3
- Forskar i tidig barndom
Specifika alternativ:
- a) Barnet som en kreativ lärande 15
- b) Utveckla inkludering genom kommunikation
- c) Barn och deras familjer
120 poäng
År 3 (UK-NQF nivå 6):
Principmodul
- Forskar om yrkesutövning
Kärna 1
- Hantera övergångar
Kärna 2
- Contemporary Perspectives of Childhood
Kärna 3
- Mot sysselsättning
Specifika alternativ:
- a) Internationella perspektiv på barns lärande
- b) Inklusionspolitik
- c) Barn och deras världar
120 poäng