BA Honours Marketing
Middlesex University Dubai
Nyckelinformation
Campus läge
Dubai, Förenade arabemiraten
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
AED 167 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2025
* totalavgift
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Våra prisbelönta marknadsföringskurser har ett rykte för undervisningskompetens. Baserat på vår blomstrande Business School kan du dra nytta av stödet från ledande akademiker som kommer att lära dig att tänka kritiskt på marknadsföringspraxis i ett 2000-talskontekst. Du kommer att examen som en oberoende marknadsförare, grundad med en svit av hög nivå marknadsföringskompetens, i kombination med erfarenhet och självförtroende att blomstra.
Det har aldrig varit en mer spännande tid att vara marknadsförare; när digitala och sociala medier smälter samman med traditionella kommunikationsmetoder, vilket förändrar hur företag fungerar. Vår examen är ett steg till en spännande karriär inom en rad olika discipliner, inklusive varumärke, kundrelationsmarknadsföring, internationell marknadsföring, reklam, PR, försäljning och evenemangshantering.
Varför studera BA Honours Marketing?
Middlesex University Dubai ger studenter möjlighet att uppnå en utbildning i marknadsföring på tre år. En specialexamen i marknadsföring kommer att ge dig färdigheter som marknadsförare behöver för att hantera och marknadsföra produkter och tjänster effektivt och möta kundernas behov, inom ett globaliserat och konkurrenskraftigt affärslandskap. Programmet är strukturerat så att eleverna kan utveckla en rad teoretiska och praktiska marknadsföringsfärdigheter, inklusive; marknadsundersökningar, produkt- och tjänstutveckling, (internationell) marknadsföringsstrategi, e-marknadsföring, varumärke, relationshantering och marknadsföring. Sådana kunskaper och färdigheter krävs för att vara effektiva inom ett professionellt sammanhang. Som du är medveten är effektiv marknadsföring avgörande för alla framgångsrika organisationer. Vår specialistutbildning utbildar dig till att bli en professionell som med säkerhet kan leda och utveckla innovativa marknadsföringskampanjer inom en globaliserad affärsmiljö.
Chartered Institute of Marketing (CIM) är det ledande professionella organet för marknadsförare över hela världen och finns för att utveckla marknadsföringsyrket, upprätthålla professionella standarder och förbättra kompetens hos marknadsförare. Middlesex University har gått samman med CIM för att ge våra studenter möjlighet att få CIM-yrkeskvalifikationer genom deras Graduate Gateway-program. CIM-kvalifikationer är mycket eftertraktade av arbetsgivare, och Graduate Gateway tillsammans med våra egna examina säkerställer att vi förser våra studenter med de bästa möjligheterna till en framgångsrik marknadsföringskarriär.
Programinnehåll
Kursen är utformad för att utöka kunskap inom tre viktiga marknadsföringsområden: konsumenternas beteende, marknadsundersökningar och hantering av varumärken.
År 1 ; du studerar marknadsföringsteori och praktik, marknadsintelligens, personlig och professionell utveckling och ekonomiska aspekter av företag.
Under år 2 kommer du att fokusera på varumärkeshantering, konsumentbeteende, marknadsföringsforskning och entreprenörskap och marknadsföring av små företag.
Under år 3 studerar du tre obligatoriska moduler i marknadsföringsstrategi och planering, e-marknadsföring och sociala medier och internationell marknadsföring som är utformade för att främja dina färdigheter och kunskaper för att driva din karriär. Du kommer också att kunna välja ett alternativ från en bredare lista över specialiserade marknadsföringsmoduler inklusive direkt- och kundrelationsmarknadsföring, kreativ reklam och marknadsföring och tjänster marknadsföring.
Modul- och programinformation är vägledande och kan komma att ändras.
Obs: Både kärnmoduler och valfria moduler uppdateras ständigt och granskas. Som med de flesta akademiska program, kom ihåg att det är möjligt att en modul inte får erbjudas under ett visst år, till exempel eftersom för få studenter väljer det. Middlesex University förbehåller sig rätten att variera eller dra tillbaka någon kurs eller modul.
År 1
- Marknadsverktyg och analys (15 poäng) - Obligatorisk
- Marknadsekonomi (15 poäng) - Obligatorisk
- Kreativitet och kommunikation (30 poäng) - Obligatorisk
- Konsumentbeteende (30 poäng) - obligatoriskt
- Marknadsteori och praktik (30 poäng) - Obligatorisk
År 2
- Innehållsmarknadsföring och medieredigering (15 poäng) - Obligatorisk
- Digital marknadsföring (30 poäng) - Obligatorisk
- Marknadsundersökningar och insikter (30 poäng) - Obligatorisk
- Varumärkeshantering (15 poäng) - Obligatorisk
- Reklam och säljfrämjande (15 poäng) - Valfritt
- Entreprenörsmarknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Kundengagemarknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Ny produktutveckling och innovation (15 krediter) - Valfritt
År 3
- Global och tvärkulturell marknadsföring (15 poäng) - Obligatorisk
- Tjänster Marknadsföringshantering (30 poäng) - Obligatorisk
- Marknadsstrategi och planering (30 poäng) - Obligatorisk
- Projekt för marknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Digital kampanjplanering och analys (15 poäng) - Valfritt
- Modemarknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Ny skapande av venture (15 krediter) - valfritt
- PR och företagsreputation (15 poäng) - Valfritt
- Sociala medier och viral marknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Marknadspraktik (30 högskolepoäng) - Valfritt
Lukas / Pexels
Undervisning
Kurser hålls på vårt Dubai Knowledge Park-campus från söndag till torsdag mellan 8:30 och 18:30. Ytterligare sessioner kan planeras under helgen eller semesterperioderna och du kan förvänta dig att få ett meddelande om detta i förväg.
Du kommer att vara aktivt involverad i en rad metoder för lärande, undervisning och bedömning som en del av ditt program. Dessa metoder säkerställer att du är engagerad och engagerad genom att placera dig i centrum för ditt eget lärande. Du kommer att krävas att aktivt delta i lärande och engagemang med dina medstudenter, både individuellt och i samarbete. Fakulteten använder alltmer befintliga och framväxande tekniker och ditt program kommer att underlättas med hjälp av en mängd olika medie- och onlineverktyg (My Learning on UniHub, podcasts, wikis, etc.) som ger dig tillgång till ett brett utbud av online-resurser och läromaterial. Genom att delta i e-lärande kommer du också att utveckla färdigheter som är viktiga för ditt lärande och uppskattas av arbetsgivare. Sådana färdigheter inklusive flexibilitet, kommunikation, IT-färdigheter och teamwork.
Ingångskrav
Vi accepterar elever med ett brett utbud av inträdeskompetenser och med olika bakgrund. Följande internationella kvalifikationer beaktas normalt för antagning:
- Middlesex University International Foundation Program (IFP)
- Framgångsrikt genomförande av Middlesex University International Foundation Program (IFP) *** (motsvarande program från andra universitet / högskolor / institut kommer att övervägas).
- Indiska sekundärskolecertifikat
- Indiska sekundärskolecertifikat som utfärdats av CBSE / ISC-styrelserna / NIOS / styrelserna i hela staten kan övervägas: lägsta betyg på 60% totalt.
- Brittiska A-nivåer
- Minst två, högst tre ämnen, med betyg B, B, C (tre ämnen) eller med A *, A * (två ämnen)
- International Baccalaureate
- Du måste ha godkänt IB-examen. I vissa fall måste sökande också ha studerat vissa ämnen på standard- eller högre nivå. Om du är osäker på lämpligheten för dina kvalifikationer eller vill ha hjälp med din ansökan, vänligen kontakta oss för support.
- GCSE
- Studenter som har avslutat sina GCSE: er är berättigade att gå med i vårt International Foundation-program - ett års program för att förbereda studenter för inträde på våra grundutbildningar. Observera att studenter måste uppfylla de engelska AS- och A-nivåkraven för att få inträde i det första året i något av våra grundutbildningar.
- UAE: s examensintyg för allmän gymnasieutbildning
- UAE: s examensutbildning för allmän gymnasieutbildning grad 12 (Tawjihiya) plus framgångsrikt genomförande av Middlesex University International Foundation Program (IFP) *** eller motsvarande program
- Pakistansk nationell läroplan
- Avslutande av år 1 vid en erkänd gymnasieinstitution (universitet / högskola). Kandidater som har slutfört FSC / HSC antas till Middlesex Universitys International Foundation Program (IFP) ***
- Irans förhögskolecertifikat
- En lägsta totalbetyg på 12. Studenter som fullföljer gymnasiets examen antas till International Foundation Program (IFP) ***
- Nigeriansk certifikat för Senior School Leaving
- Kandidater antas till International Foundation Program (IFP) ***
- Nationella läroplanen för länderna i Ryssland, Azerbajdzjan, Kazakstan, Kirgizistan, Turkmenistan, Tadzjikistan och Uzbekistan
- Nationella läroplanen för länderna i Ryssland, Azerbajdzjan, Kazakstan, Kirgizistan, Turkmenistan, Tadzjikistan och Uzbekistan: Kandidater antas till International Foundation Program (IFP) ***
- Västafrikanska GCE
- Kandidater antas till International Foundation Program (IFP) ***
- American High School Diploma
- Studenter med American High School Diploma kan delta i vårt Foundation-program. Men om du har godkänt American High School Diploma med universitetet krävs GPA- och SAT- eller ACT- eller AP-poäng kan du vara berättigad till direktinträde till år 1 i grundutbildningen. Om du är osäker på lämpligheten för dina kvalifikationer eller vill ha hjälp med din ansökan, vänligen kontakta oss för support.
- BTEC nivå 3
- BTEC nivå 3-kvalifikationer ***** (svit av kvalifikationer känd som medborgare) kan övervägas för direkt inträde i en grundutbildning
- ***** BTEC-kvalifikationer (QCF) (svit av kvalifikationer kända som medborgare) är acceptabla både på egen hand och i kombination med andra kvalifikationer. Sökande förväntas ha studerat för examensbeviset eller utökat examensbevis. Certifikatet, dotterdiplom och 90 kreditdiplom förväntas studeras i kombination till lika med det för åtminstone diplomet (till exempel skulle dotterdiploma måste erbjudas i kombination med antingen ett diplom eller två GCE A-nivåer).
Obs: *** International Foundation Program (IFP) är ett årsprogram för att förbereda studenter för inträde till grundutbildningar
Denna lista visar bara ett urval av kvalifikationer. Om ditt gymnasiesystem inte visas här, vänligen kontakta vårt antagningskontor så kan vi ge dig ytterligare information.
Engelska språkkrav (grundutbildning)
Alla program vid Middlesex University Dubai undervisas på engelska och sökande med tidigare utbildning utanför engelskspråkiga länder (som Storbritannien, Förenta staterna, Kanada, England, Irland, Australien, Nya Zeeland), måste visa engelska språkkunskaper enligt följande :
- IELTS Academic: 6.0 (minimum 5.5 i varje band)
- TOEFL Internetbaserat: 72 (17 i lyssnande och skrivande, 20 i tal och 18 i läsning)
- PearsonPTE Academic: 51
Dessutom kan studenter med följande kvalifikationer anses uppfylla kraven på engelska:
- GCSE / IGCSE / O-nivå engelska (som första eller andraspråk): grad C eller högre
- CBSE / ISC-styrelser / NIOS / Alla statliga styrelser: Lägsta betyg på 65% på engelska
- Internationell examen: Lägsta betyg 5 på engelska A1 (standard eller högre nivå) i IB ELLER minst betyg 5 på engelska B (högre nivå)
- Västafrikansk / nigeriansk läroplan (WAEC / WASSCE / SSSCE): Minsta betyg “C6”
Framtida karriärer och anställbarhet
Vår BA Honours Marketing-examen förbereder dig för ett brett utbud av marknadsföringskarriärer eller för vidare studier på forskarnivå. En marknadsföringsexamen öppnar en rad karriärmöjligheter i alla aspekter av marknadsföring inklusive; marknadsundersökningar, produktutveckling, varumärkeshantering, integrerad marknadsföringskommunikation och detaljhandel.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Programinnehåll
Kursen är utformad för att utöka kunskap inom tre viktiga marknadsföringsområden: konsumenternas beteende, marknadsundersökningar och hantering av varumärken.
År 1 ; du studerar marknadsföringsteori och praktik, marknadsintelligens, personlig och professionell utveckling och ekonomiska aspekter av företag.
Under år 2 kommer du att fokusera på varumärkeshantering, konsumentbeteende, marknadsföringsforskning och entreprenörskap och marknadsföring av små företag.
Under år 3 studerar du tre obligatoriska moduler i marknadsföringsstrategi och planering, e-marknadsföring och sociala medier och internationell marknadsföring som är utformade för att främja dina färdigheter och kunskaper för att driva din karriär. Du kommer också att kunna välja ett alternativ från en bredare lista över specialiserade marknadsföringsmoduler inklusive direkt- och kundrelationsmarknadsföring, kreativ reklam och marknadsföring och tjänster marknadsföring.
Modul- och programinformation är vägledande och kan komma att ändras.
Obs: Både kärnmoduler och valfria moduler uppdateras ständigt och granskas. Som med de flesta akademiska program, kom ihåg att det är möjligt att en modul inte får erbjudas under ett visst år, till exempel eftersom för få studenter väljer det. Middlesex University förbehåller sig rätten att variera eller dra tillbaka någon kurs eller modul.
År 1
- Marknadsverktyg och analys (15 poäng) - Obligatorisk
- Marknadsekonomi (15 poäng) - Obligatorisk
- Kreativitet och kommunikation (30 poäng) - Obligatorisk
- Konsumentbeteende (30 poäng) - obligatoriskt
- Marknadsteori och praktik (30 poäng) - Obligatorisk
År 2
- Innehållsmarknadsföring och medieredigering (15 poäng) - Obligatorisk
- Digital marknadsföring (30 poäng) - Obligatorisk
- Marknadsundersökningar och insikter (30 poäng) - Obligatorisk
- Varumärkeshantering (15 poäng) - Obligatorisk
- Reklam och säljfrämjande (15 poäng) - Valfritt
- Entreprenörsmarknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Kundengagemarknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Ny produktutveckling och innovation (15 krediter) - Valfritt
År 3
- Global och tvärkulturell marknadsföring (15 poäng) - Obligatorisk
- Tjänster Marknadsföringshantering (30 poäng) - Obligatorisk
- Marknadsstrategi och planering (30 poäng) - Obligatorisk
- Projekt för marknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Digital kampanjplanering och analys (15 poäng) - Valfritt
- Modemarknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Ny skapande av venture (15 krediter) - valfritt
- PR och företagsreputation (15 poäng) - Valfritt
- Sociala medier och viral marknadsföring (15 poäng) - Valfritt
- Marknadspraktik (30 högskolepoäng) - Valfritt
Karriärmöjligheter
Vår BA Honours Marketing-examen förbereder dig för ett brett utbud av marknadsföringskarriärer eller för vidare studier på forskarnivå. En marknadsföringsexamen öppnar en rad karriärmöjligheter i alla aspekter av marknadsföring inklusive; marknadsundersökningar, produktutveckling, varumärkeshantering, integrerad marknadsföringskommunikation och detaljhandel.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Examen i marknadsföring och marknadsundersökning
- León, Spanien
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring med grundår
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer
BSc (Hons) Business Management med marknadsföring
- London, Storbritannien
- Manchester, Storbritannien + 1 Mer