BA (Hons) Modeprodukt & marknadsföring
AAS College
Nyckelinformation
Campus läge
Thessaloniki, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 800 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
I kursen är vårt mål att åstadkomma elevernas kreativitet och deras passion för att skapa mode! Å andra sidan lär de sig hur man marknadsför modeprodukter.
”Den globala modekläderindustrin är en av de viktigaste sektorerna i ekonomin när det gäller investeringar, intäkter och handel och sysselsättningsgenerering över hela världen. Klädindustrin har korta produktlivscykler, enorm produktvariation, flyktig och oförutsägbar efterfrågan, långa och oflexibla leveransprocesser. Branschen har varit i en övergång under de senaste 20 åren ”
(Översikt över modekläderbranschen).
I dagens värld av globaliserat mode med den omfattande konkurrensen mellan de olika modehusen, designers och multibillion modeföretag, finns det ett ökande behov av att kommunicera dessa meddelanden så tydligt och unikt som möjligt.
Meddelandet om ett varumärke måste vara distinkt, tydligt och annorlunda från de andra, men även om det inte är det, måste det hitta en väg att bli en som har chansen att lyckas. Därför är det mycket viktigt att förstå hur man skapar en marknadsförings- och marknadsföringsstrategi som leder till framgång - eller åtminstone många chanser att leda till framgång.
Ingångskrav
- Diplom och utskrift från gymnasiet
- Bevis på studentens förmåga på engelska (IELTS 6.0 eller motsvarande). Om tidigare utbildning var på engelska, finns det inget behov av något test, bara ett certifikat där detta bekräftas
- Portfölj
- Pass
- AAS Ansökningsblanketten
Kurs i ett ögonkast
År 1
- Introduktion till modeprodukt
- Introduktion till designpraxis och
- Mode Promotion
- Designteori 1
År 2
- Avancerad modeprodukt
- Avancerad Mode Promotion
- Avancerad modeillustration och portfölj
- Designteori 2
År 3
- Professionell portfölj
- Designforskningsprojekt
- Design - Major Final Project
Viktiga datum och information
- Varaktighet: 36 månader (3 år)
- Utbildningsform: lärd
- Utbildningsvarianter: heltid
- Språk: engelska
- Sista ansökningsdag: 20: e juli 2020
- Klasser Startdatum: 28: e September 2020
- Award Body: University of Sunderland - Storbritannien
- Brittisk examen: Bachelor of Arts with Honor
Antagningar
Läroplan
Kurs i ett ögonkast
År 1
- Introduktion till modeprodukt
- Introduktion till designpraxis och
- Mode Promotion
- Designteori 1
År 2
- Avancerad modeprodukt
- Avancerad Mode Promotion
- Upplev de kreativa industrierna
- Designteori 2
År 3
- Professionell portfölj
- Designforskningsprojekt
- Design – Stort slutprojekt
Viktiga datum och information
- Varaktighet: 36 månader (3 år)
- Utbildningsform: undervisas
- Utbildningsvarianter: heltid
- Språket engelska
- Sista ansökningsdag: 30 juni 2024
- Klassernas startdatum: 7 oktober 2024
- Prisorgan: University of Sunderland - Storbritannien
- Brittisk examen: Bachelor of Arts with Honor
Galleri
Programresultat
I den här kursen är vårt mål att framkalla elevernas kreativitet och deras passion för att göra mode! Å andra sidan lär de sig att marknadsföra modeprodukter.