BA (Hons) Animation
Ravensbourne University London
Nyckelinformation
Campus läge
Greenwich Peninsula, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internationella studenter på heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kan du flytta gränserna i animering? Baserat i hjärtat av Londons kreativa distrikt och med utmärkta kopplingar till industrin, utforskar kursen samspelet mellan rörelse och berättande. Du kommer att undersöka hur de två elementen flyter ihop för att engagera publiken och skapa en berättelse. Med möjligheter till mentorskap med bästa branschaktörer, låt våra experter vässa din naturliga talang och förvandla passion till ett yrke.
Under kursen kommer studenterna att förvärva de tekniska färdigheterna och insikten för att lyckas i en karriär inom 2D- och 3D -animering. Det kommer att uppmuntra eleverna att tänka på fötterna och svara på levande och självinitierade underkläder. Studenter på kursen har tillgång till branschstandardprogramvara och kommer att ta fram en utvärderad portfölj av arbete.
Vad kan denna kurs göra för mig?
Eleverna arbetar i en kreativ miljö och arbetar tillsammans för att ta på sig kreativa briefs, väcka idéer till liv och skapa en portfölj som är branschklar. Bli en del av ett stödjande samhälle som består av branschexperter och doktorander och utveckla både färdigheter och kopplingar för att trivas i animationsvärlden.
Toppskäl att ansöka
- Lär dig inom en topp-10 världsakademisk institution i en dynamisk stad
- Möjligheter att samarbeta om live briefs inom branschen
- Tillgång till utmärkt undervisning från erfaren personal och branschexperter
- Arbeta med kreativa projekt som uppmuntrar individer att utmärka sig
- Baserat på ett utmärkt läge, nära en mängd animeringsstudior
Läroplan
År 1
I år 1, du kommer att studera grundläggande animationsfärdigheter, inklusive timing, poserar, rörelse och beteende. Under hela året 1, du kommer att uppmuntras att experimentera och improvisera med dina idéer.
Du kommer att få branschinsikt från början; delta i gästföreläsningar, slutföra uppgifter som fastställts av utövare och få direkt feedback om det arbete du skickar in.
En blandning av färdigheter kommer att utforskas under hela kursen, inklusive visuellt språk, berättartekniker och ritning.
År 2
I år 2, du kommer att främja dina färdigheter i animering genom skådespelarworkshops och utforskning till dialog och känslor. Detta kommer att kombineras med utvecklingen av färdigheter inom rigg och förberedelse för industrin. Under ditt andra år, du får möjlighet att arbeta med liveprojekt med mentorer där för att hjälpa dig.
Du kommer också att börja arbeta självständigt, utforska ditt eget individuella intresseområde och bygga en förståelse för vilken sektor din unika kompetensuppsättning är bäst placerad inom.
Branschgäster kommer att fortsätta att stödja modulerna under året 2 genom en serie masterclasses och workshops. Det kommer också att finnas en möjlighet att delta i antingen en live brief eller arbetsplats i slutet av året 2.
År 3
I år 3, du kommer att fokusera på att förbättra din valda specialism som förberedelse för anställning. Du kommer att fokusera på hur du märker dig själv, förbereda dig för livet som frilansare och utveckla en showreel som är relevant för den sektor du väljer.
Du kommer att uppmuntras att samarbeta med andra kurskamrater och arbeta tillsammans med dem i andra kurser som speldesign, Illustration och musik och ljuddesign.
Under de tre åren, du kommer att lära dig att utveckla kreativa svar på alla dina moduler, samtidigt som du integrerar både teori och praktiska arbetsflöden för att få fram en stark och individuell kreativ vision.
Du får också lära dig vikten av att bygga både personliga och professionella livskunskaper, att anpassa sig till möjligheterna och utmaningarna i dagens arbetsvärld.
Viktiga studieämnen
Kursen använder en blandning av praktik och teoribaserat lärande. Studenter introduceras till en rad animationsmetoder. Dessa sträcker sig från konceptualisering, digital utvecklingsförmåga och skapande av tillgångar till karaktärsanimeringstekniker, skript, berättartekniker och livsteckning. Det inkluderar också fysisk prototyping, kommunikation och presentation, forskning och idéutveckling.
Viktiga studieämnen inkluderar:
- Samtida kultur
- Grunderna för animering
- Modellering till kamera
- Mänsklig och varelse mekaniker
- Visuell berättelse
- Stora idéer och filosofier
- Karaktärsmodellering och riggning
- Animation
Antagningar
Karriärmöjligheter
Animering är en allt vanligare form av media. Bra animatörer blir alltmer eftertraktade i film, tv, VFX, spel och webben.
Animationsexaminerade går ofta vidare för att säkra arbetet som 3D/2D-generalister samt specialister inom områden som koncept, modellering, animering och VFX-produktion.
Tidigare akademiker har varit anställda i roller inom film och tv, visuella effekter, reklam, efterproduktion, appar och spel.