Istituto Marangoni

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Varje år över två tusen studenter från hela världen träffas på Istituto Marangoni att föra en gemensam dröm: mode. Här unga talanger kan hitta kompetens, professionalism och lång erfarenhet, för att bli proffs inom sin bransch.

&nbsp

Tre campus att erbjuda mode kurser i Milano, Paris och London, 92 olika ursprungsländer för cirka 2400 totalt studenter: detta är bara några av de nummer som representerar Istituto Marangoni inom utbildningssektorn. Denna mångfald är en del av den kreativa, grundläggande och oumbärliga smältdegel för bildandet av nya talanger med ett kosmopolitiskt förhållningssätt.

&nbsp

&nbsp

Istituto Marangoni

&nbsp

Istituto Marangoni grundades i Milano i 1935 som konstnärlig Institute of plagg Marangoni. Sedan dess har tanken bakom de mål som eftersträvas av Institutet alltid varit bildandet av professionella och välutbildade tekniker för mode-systemet.

&nbsp

Genom åren har detta mål varit oförändrad, men institutet har vuxit i takt med tillväxten av italienskt mode, ständigt uppdatera dess bildande program. Genom vår banbrytande vision, schoolhas denna äldsta italienska modehuset alltid kunnat reagera snabbt på arbetsmarknadens behov, genom att utbilda unga talanger genom sitt mode kurser.

&nbsp

Numera Istituto Marangoni, med huvudkontor i Milano, Paris och London, gör det möjligt för studenter att lära sig mode där den största designers arbetar där smaken blir internationellt och där de bästa möjligheterna till arbete är, genom att erbjuda program som specialiserat sig på alla områden av mode: kreativa, organisatoriska och kommersiella.

&nbsp

Under 2007 har institutet blev en del av Career Education Corporation, ett amerikanskt företag som specialiserat sig på utbildningsområdet med sitt huvudkontor i Chicago, som alltid har åtagit sig att uppnå kvalitet för att säkerställa framgångsrika karriärer för sina studenter.

&nbsp

Grundades 1994, har Career Education Corporation genomgått en snabb tillväxt, snabbt nå sin eftersträvade målet, nämligen att betrakta världen som en av de viktigaste aktörerna inom utbildning, montering ihop under sin logotyp endast de bästa europeiska och amerikanska skolor operativsystem inom områdena hälsa, affärer och konst & design.

&nbsp

&nbsp

Internationella

&nbsp

Mata in Istituto Marangoni innebär att vara del av ett speciellt community där gemensamma länken alltid är mode i alla dess former.

&nbsp

Vi har över 2400 studenter från 92 länder världen över. Var och en av dem med sina egna unika intressen, stilar och kunskap. Att studera på Istituto Marangoni egentligen innebär att bli en del av de mest internationella studenter sammanhang i världen och att kunna dra nytta av olika kulturella bakgrund varje elev.

&nbsp

Istituto har tre prestigefyllda campus i de tre huvudstäder världen mode: i Milano, i den berömda "fyrkanten", i Paris, i Avenue Raymond Poincaré, mycket nära Trocadéro, och i London, i den svala och edgy East End.

&nbsp

Med hjälp av sina kurser som specialiserat sig på mode och designthe Istituto Marangoni erbjuder alla sina studenter en unik möjlighet att ta till sig, förstå och studera idéer och inspiration från de många ensidig översikt över de europeiska mode i dessa tre olika sammanhang.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se BAs » Se Kandidatexamen »

Program

Skolan erbjuder också:

Kandidatexamen

Bachelor in Visual Design

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan

[+]

[-]

Kandidatexamen I Mode Kommunikation Och Nya Medier

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan

Syftet med det treåriga kurs i Mode Kommunikation och nya medier är att utbilda yrkesverksamma att "kommunicera" mode och lyx genom befintliga medier och nya medier, som svar på de nya kraven från den globala mode. [+]

Kursen

Syftet med det treåriga kurs i Mode Kommunikation och nya medier är att utbilda yrkesverksamma att "kommunicera" mode och lyx genom befintliga medier och nya medier, som svar på de nya kraven från den globala mode. Det treåriga kurs utforskar grunderna i modekommunikation genom att titta på historiska och traditionella exempel innan du flyttar till nyare uttryck för den fängslande magi mode och lyx i videor, webbsidor och genom sociala nätverk. Förmågan att förmedla känslor med hjälp av bilderna är grunden för kompetensen hos mode kommunikatörer. Deltagarna kommer att utbildas för att förbereda dem för en bransch där det visuella språket i utseende har alltid varit viktig i berättelsen. Stor uppmärksamhet kommer att ägnas åt att utveckla förmågan att filtrera idéer med hjälp av verktyg från sociala observation och semiotik. Flera forskningsinitiativ, både personliga och professionella, kommer att hjälpa deltagaren fördjupa sin förståelse av de ämnen som behandlas i tre års studier, med målet att förse dem med alla de verktyg som behövs för att förmedla värderingar ett varumärke, en modedesigner, en samling, en värld av "värden" med en unik och differentierande stil. Kursen kommer också att möjliggöra framtida yrkesverksamma att använda alla de nyaste formerna av visuell kommunikation, inklusive video och nya medier, utan att förlora den viktiga fokus som kommer från den nödvändiga stränghet av konventionell ledare. Mode kommunikation professionell är den som berättar detta universum och samtidigt deltar i utformningen och spridningen av mode "trender" som inspirerande idéer, inte bara i fråga om kläder utan också i världen av textilier och tillbehör. Deras berättelse är en del av den omfattande analys av stil och sätter mode i samband med konst, film, musik, design, marknadsföring och samhälle. De vet hur man hittar tid, vägar och former för att skapa buzz nödvändig för att öka varumärkeskännedom, för att fånga upp behov och estetiska uppsägningar, samtidigt alltid med respekt för varumärke och begränsningarna i den budget som avsatts. Kort sagt, är modekommunikation professionella någon som kombinerar chefs stringens med kreativitet och poesi. I dagens värld, där mode är allestädes närvarande och informations överväldigar oss, framgången för ett varumärke och en samling kan inte komma till stånd utan en effektiv hantering av kommunikation. Den nya media & kommunikation professionell är nyckeltalet för framtiden. Genom sina insikter och förmåga att presentera och kommunicera till en publik ivrig för nyhet och krävande på samma gång, kan detta professionell avgöra framgången för ett företag, en tidning eller en media utlopp genom att förstärka varumärkeskapital.... [-]


Ungkarl I Inredning

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan

Målet med tre års studier i Interior Design är att skapa professionella siffror som har möjlighet att tillämpa färdigheter i att tolka och utveckla ... [+]

Kursen Målet med tre års studier i Interior Design är att skapa professionella siffror som har möjlighet att tillämpa färdigheter i att tolka och utveckla projekt inom olika specialistområden interiörer: bostäder, projekt inom detaljhandeln konstruktion, offentliga utrymmen och utställningsdesign. Kursen ger deltagarna med den tekniska kunskap och förståelse för att lösa aspekter i byggandet av utrymmen, till de metoder fram ett förslag idé till sin rätt representation. Tillvägagångssättet i kursen är kreativa, konstnärliga och intuitivt samt teknisk design. Med utgångspunkt från studien och analysen av historien och utvecklingen av inredningstänkande, kommer verkstadstimmar utveckla deltagarnas förmåga att tolka inredningsprojekt i linje med moderna trender, översätta dem till en struktur som berättar historien om utrymmet som visar stämningen och atmosfär, med tekniska planer och höjder samt illustrativa tolkningar av mellanslag och emotionell humör. Deltagarna kommer att uppmanas att fokusera på kreativa förslag med målet att svara på kundens behov i dagens marknad livsstil levande. Projekten kommer att titta på olika segment av marknaden, såsom detaljhandel design för deltagarna att översätta identiteten hos ett varumärke för butiksytor. I slutet av kursen kommer blivande proffs har utvecklat innovativa lösningar för offentliga utrymmen och utställningsdesign och rumsliga koncept för välbefinnande. Den inredningsarkitekt planerar ett utrymme som skapar en berättelse som frammanar en stil och stämning med förföriska uttryck. Den inredningsarkitekt använder färg och ljus, genom forskning och analys av förändringarna i den moderna sätt att leva. Den design professionell kan samarbeta med projektet på alla stadier av sin utveckling. De har kompetens inom utvecklas projektidén från starten som ett koncept, ända fram till den slutliga presentationen och underteckna-off av utrymmet till klienten. Den inredningsarkitekt har ett brett utbud av arbetstillfällen. Denna professionella siffra kan arbeta i arkitektur och inrednings praxis, inre uppdelningar av modemärken, eller i redaktionell publicering för mode interiör eller trend publikationer som scenograf för fotografiska skott. Karriären av en inredningsarkitekt omfattar även verksamhet som bedrivs i tekniska workshops i företag som är verksamma inom detaljhandeln. Många designers befinner sig arbetar som frilans eller som inredningskonsulter. Mål få en grundläggande förmåga i användningen av informationsteknik och teknik i samband med presentationen av projekt; hantera kreativa idéer som svar på en given kort i den grafiska tolkning och representation av en moodboard, färgkartor, material och designperspektiv i färg; utveckla interiörer i offentliga utrymmen med särskild hänsyn till struktur och tekniska lösningar (simbassänger-bad-dropceilings-plattformar-mezzaniner-glasspartitions-partitioner). utveckla en butiksyta översätta DNA av ett varumärke med innovativ dressing av utrymmet genom en korrekt projektmetodik; utveckla en inre projekt med innovativt innehåll som har stark visuell effekt som återspeglar individens kreativ och professionell valde studentens; tolka och utveckla ett projekt som tilldelats av ett företag i alla dess faser med kreativa förslag, som är funktionella och tekniskt genomförbar i en samtida kontext med särskild hänsyn till internationella trender och professionellt presenteras för kunden. Kurs Teman Jag år arkitektoniska utformningen kunskap Introduktion till teknikprojekt Inredning designhistoria II år samtida projektanalys känslo konstruktion definition stil design och kulturella perspektiv III år hem stil filosofi kontamination varumärke innovativ mode Interiör forska teori och praktik [-]

Ungkarl I Produktdesign

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan

Syftet med tre års studier i Produkt Design är att utnyttja och vårda kreativa talang sökande inom områdena design, 3D-utveckling ... [+]

Kursen Syftet med tre års studier i Produkt Design är att utnyttja och vårda kreativa talang sökande inom områdena design, 3D-utveckling av idéer och i den grafiska representationen av designidéer genom teckning. I slutet av programmet, kommer deltagaren att ha en fullständig kunskap om hela den kreativa processen och tillämpningen av idéer till industriell produktion: de kommer att kunna hantera den kreativa processen i forskning, prototyper och produktion, vilket medför att förverkliga en beskriven produkt Kursen introducerar de grundläggande aspekterna av design med särskild programvara som kan illustrera de kreativa idéer, processer och färdigheter som representerar det bästa av italiensk design. Genom prototyper eleverna lär förhållandet mellan form, proportioner och dimensioner produkter samt aspekter i visuell identitet och varumärke. Deltagaren får lära dig att utveckla ett projekt med en 3D grafisk framställning av den slutliga objektet, med hänsyn till omfattningen och begränsningarna för en identifierad marknad. Forskningen är basen för att utveckla kreativa idéer och produktion kommer att drivas av kritiska förmåga. I slutet av programmet, kommer deltagaren att ha en perfekt behärskar ett självständigt projekt strategi, utveckla en kritisk analys mot den industriella genomförbarheten av en produkt. Produkt designers måste kunna professionellt hantera alla faser av projektprocessen eftersom industriprodukter blir mer och mer komplexa och marknaden mer kritisk och komplicerad (från möbler till klockor, från hushållsapparater till belysning och kära, och högteknologiska). Av denna anledning, måste designers vet hur man hanterar, i ett mycket professionellt sätt, alla faser i ett projekt. Den moderna produktdesigner kan inte bara definieras som en "designer", men också som en "designchef", framför allt på grund av deras roll är avgörande för organisationen och slutförandet av alla aspekter av produktionen. Kursen syftar till att skapa en professionell med en helhetssyn på resan av ett projekt i syfte att ge deltagarna grundläggande att arbeta för att kunna arbeta både i designavdelningen av stora företag, och även för konsultbyråer eller professionell design studios. De har möjlighet att också arbeta för produktionsbyråer för konsumtionsvaror, eller arbeta självständigt som frilansande konsulter efter de olika faserna i utvecklingen av en produkt (från idé till förverkligande). Mål genomföra utformningen av idéer genom användning av särskild programvara; använda programvara gör program för att skapa avancerade kartläggning av föremål; tillämpa sammanhang av designstrategi som konvergenspunkten mellan design och affärsstrategier. överväga en lämplig samverkan mellan design och företag genom att tillämpa en designstrategi; generera ett projekt i enlighet med industristandarder, som garanterar genomförbarhet och ledtiden för produktion; producera en kort videofilmer för att demonstrera framställningen av en 3D-representation av objektet. Kurs Teman Jag år designprocessen produktanalys produktmärkning designhistoria II år konstruktionsmetodik design utveckling design och kultur III år Industrialiseringen av den kreativa processen slutlig projekt- och portfölj praktik forskning och teori [-]

Ungkarl I Tillbehör Konstruktion

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan

Kursen i tillbehör lär eleverna hur man blir tillbehör designers. Under tre års studier som deltar kommer att utveckla sin ... [+]

Kursen Kursen i tillbehör lär eleverna hur man blir tillbehör designers. Under tre års studier som deltar kommer att utveckla sina individuella kreativa färdigheter. Införandet och byggande av tekniska komponenter i kunskaps uppsättningen kommer att ge den studerande ett självständigt informerad position på design för att kunna arbeta i förtroende på kreativa produkter. Kursen förbättrar den tekniska, design och affärsmannaskap som krävs för att skapa och design tillbehörsprodukter: handväskor, lädervaror, skor, glasögon, bälten, hattar, halsdukar och smycken. Med hjälp av en uppmärksam studier och forskning i kreativ design och utveckling av tillbehöret ur ett historiskt perspektiv, studenter har möjlighet att kontextualisera sina studier. För att ytterligare underlätta elever i denna strävan de bedömer aktuella trender i tillbehörs konstruktion, tillämpning av traditionella och innovativa material och produktens funktion tillsammans med kundens behov och modern livsstil kunden leder. De tekniska aspekterna av utvecklingen av nya produkter kommer att studeras, liksom deras industriella genomförbarhet i enlighet med lyx och stil standarder av märket. Forskningen av material kommer att vara det första steget i utvecklingen av projektförslag, experimentella innovationer inom design genom både traditionella och nya tekniker, förbättrade genom användning av lämpliga 3D program för att uppnå virtuella simuleringar av objekt. Genom en produkt prototyper process kommer begrepps visualisering, formell analys och en förstudie av produktionen göras. I samarbete med viktiga företag som är verksamma inom denna sektor, kommer individuella kreativa känslor uppmuntras i samverkan med näringslivet och produktionsmöjligheter. Tillväxten inom accessoarer på den internationella marknaden har blivit en modell för modemärken och lyx strategisk affärsutveckling. Designers har en ledande roll i denna framväxande marknad, kunna förstå och tolka samtida trender och därmed kan erbjuda marknadsstrategier för varumärket och uppfyller behoven hos en specifik målgrupp. Tillbehör inom mode slutföra en titt och ofta definierar kund ambitioner i stil och status. Tillbehörs designers kan arbeta i kommersiell industri, kokare studior eller design studios, småskaliga tillbehör företag i mode ateljéer eller som frilansande designer. Den kunskap de har förvärvat under kursen ger också dem att täcka rollen som produktchef för viktiga mode och lyxmärken, eftersom de har möjlighet att utvärdera mode, design, trend, produktion, varumärkets image och marknadens behov. Mål Efter avslutad tre års studier i lyxiga tillbehör, ska studenten kunna: bedriva oberoende forskning för att informera designidéer för tillbehör; tillämpa olika ritteknik att illustrera modeaccessoarer; använda modelleringsmetoder för att utveckla idéer för designdetaljer; visa kunskap om material och teknisk ritning skicklighet för att skapa och prototyper av väskor och skor; Använd lämplig design mjukvara för att skapa tekniska ritningar och illustrerade 3D-modeller för en professionell presentation av tillbehör; designa en kollektion av tillbehör som tillfredställer behoven hos den identifierade marknaden; hantera och respektera arbetsbelastning och tidsgränser på ett professionellt sätt. Kurs Teman Jag år konstruktionsmetodik material och funktion branding och design konsthistoria och tillbehör II år konsten att lyx material och stil marknadsföring och design mode kultur och samtida perspektiv III år tillbehörs utforskning sista stora projekt forskning teori och praktik [-]

BA

BA (Hons) Examen I Modebranschen

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan Frankrike Paris Storbritannien London + 4 fler

En modebranschen Kursen är viktigt att förstå vad konsumenterna vill, analysera marknadstrender och använda rätt verktyg för att tillfredsställa konsumenternas smak. En modechef [+]

Kursen Tre års studier inom modebranschen syftar till att utbilda yrkesverksamma som har en djup kunskap om olika typer av företag som ingår i modebranschen. Särskild uppmärksamhet kommer att ägnas åt principerna om företagsledning och marknadsföring, med en analys där dessa metoder tillämpas på ett företag. Programmet är integrerat med en serie workshops, sektorstudier och seminarier som syftar till att berika det kulturella arv av studenten. Från och med kunskap om alla de olika typer av försäljning och marknadsföring tekniker, har modechef roll att besluta om de vill öka eller minska produktionen av kläder linjer och tillbehör i mode och lyx företag. Denna professionella siffra avser kostnadskontroll, som definierar kommunikationsstrategier och kampanjer, samordning, samarbete och samråd. Studenten kommer att ha stor nytta och kunna göra en karriär i något bolag i sektorn eller entreprenörs nivå. Det är en strategisk siffra som väljs mer och mer av mode och lyx företag att beräkna den bästa budget och optimera kostnaderna. The Fashion Manager kan arbeta i samråd med myndigheter, andra företag inom mode, lyx och livsstil. De kan röra sig mellan marknadsföring, kommunikation, event planering, varumärkeshantering, detaljhandel, visual merchandising, e-handel eller forskning om nya trender. Mål visa kunskap och förståelse för att hantera de olika ar i företag och rapport som finns mellan dem, deras tillämpning och betydelse i ett integrerat sammanhang; kritiskt utvärdera befintliga marknadsföringsstrategier och genomföra olika typer av organisatoriska åtgärder inom modebranschen; utveckla en strategi för att utvärdera de nationella och internationella modemarknaden, dess organisationer, produktionsmöjligheter som finns tillgängliga för kunder och detaljhandeln; utvärdera relationerna mellan utvecklingen av varumärken, organisationer och konsumenter samt sätt på vilket dessa relationer hanteras genom digitala och icke-digitala kanaler; skapa lösningar på problem som grundar sig på en syntes av de principer och praxis för förvaltning och kommunicera dessa lösningar effektivt skriftligen, visuellt och muntligt; kritiskt kommentera ett urval av företagets data (både primära och sekundära) och anta en strategi som utvärderar informationskällor och metoder för lämplig forskning; visa ansvar gentemot förståelse genom produktion av ett enskilt projekt; Kurs Teman FÖRSTA ÅR mode marknadsföring 1 mode marknadsföring 2 modeindustrin och den kulturella kontexten affärsprinciper ANDRA ÅRET varumärkesidentitet strategier samordnings strategier för mode marknadsföring finans och ekonomistyrning Tredje året kläd avancerad kläd digital marknadsföring lärdomsprov * studenter som genomför programmen undervisas på engelska i Paris och London kommer att belönas med en BA (Hons) examen från MMU (Manchester Metropolitan University); 120 högskolepoäng poäng finns varje år av studier för att få en examen, så att eleverna kommer att få 360 poäng vid ett framgångsrikt slutförande av tre års kurs. alla kandidater måste uppfylla särskilda krav (kolla hemsidan www.mmu.ac.uk/international anger din nationalitet och studienivå); För ytterligare information så tveka inte att kontakta informationskontor på den valda campus. [-]

BA (Hons) Examen I Modedesign

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Storbritannien London Italien Milan Frankrike Paris + 4 fler

Framgång i en värld av mode design handlar inte längre om en intuition som blir en snabb utkast till en bit papper. Idag modeskaparen är ansvarig för forskning och komma med kreativa idéer, inspirerande [+]

Kursen Den treåriga kurs i Fashion Design utbildar professionella i många förmågor inom mode och teknik för utveckling av design och tillverkning av kläder, svara på de föränderliga behoven i modebranschen och internationell lyx. Från och med den teknik inom design, kommer kursen behandla analys av tyger och kläder tillverkning, samt delar av produktionen. Studiet av modetrender kommer att möjliggöra skapandet av en samling som svarar mot behoven hos målet varumärke. Den modedesigner är inspirationen för kreativa idéer och nya trender, inte bara kläder, utan även i tyg utveckling och i världen av tillbehör. De skapar samlingar som baseras på en välgrundad analys av material och tyger i samband med konst, marknadsföring och mode. De vet hur man beräknar tidsramar och produktionskostnader. Designern uppfyller behoven hos målgruppen, samtidigt som varumärkets image och inkeeping med trender. I slutet av kursen kommer examen har en intim förtrogenhet med kontaktnät som inrättats av Marangoni, att självständigt komma in i arbetslivet. Diplomet i modedesign tåg experter för att förutse trender och tendenser: modeskaparen kan fungera för egna märkesvaror eller i samarbete med italienska modehusen och deras stil studios, som konsulter eller forskare. De kommer att kunna designa kollektioner för kvinnor, män och barn, samt tillbehör, med en kronisk ögon inriktad på nya utvecklingar i modedesign. I slutet av kursen kan modedesigner också genomföra utbildningsuppgifter i deras valda sektorn. Mål förstå processen för modedesign och utveckla kreativa förmåga, både intellektuella och tekniska, som behövs för att verka i modebranschen; tillämpa gällande avant-garde teknik, visar förståelse och användning; utveckla förmågan att jämföra och kommunicera idéer och information i samband med de olika roller i modebranschen; visa ett professionellt förhållningssätt som betecknar en förmåga till problemlösning, ingå och upprätthålla en lämplig professionell avhandling för att starta ett företag eller att föra en doktorandkurs. Kurs Teman FÖRSTA ÅR konstruktion arkitektur experimenterande med tyg och design utformning av samlingar & portfölj konsthistoria och kläder ANDRA ÅRET varumärke väckelse sambandet mellan konst och mode personliga stil samtida utsikt inom mode och kultur Tredje året personligt utforskande och experimenterande utformning av en samling utveckling av en samling eller beredning av en professionell portfölj forskning, teori och praktik * 1 studenter som genomför programmen undervisas på engelska i Paris och London kommer att belönas med en BA (Hons) examen från MMU (Manchester Metropolitan University); 120 högskolepoäng poäng finns varje år av studier för att få en examen, så att eleverna kommer att få 360 poäng vid ett framgångsrikt slutförande av tre års kurs. alla kandidater måste uppfylla särskilda krav (kolla hemsidan www.mmu.ac.uk/international anger din nationalitet och studienivå); För ytterligare information så tveka inte att kontakta informationskontor på den valda campus. [-]

BA (Hons) Examen I Mode Styling

Campusstudier Heltid 3 år October 2016 Italien Milan Frankrike Paris Storbritannien London + 4 fler

För att bli en utmärkt stylist är det viktigt att få det sjätte sinne för trender. Mode stylist är expert på bild och stil. Han måste kunna lyfta fram stilen på en rad produkter, [+]

Kursen Kursen i mode styling är avsedd att utbilda studenter för att vara kreativ med fullständig behärskning och fördjupade kunskaper i att förutsäga utvecklingen, i analys och tolkning av varumärket stil och visuell kommunikation. I slutet av utbildningen, kommer kandidaterna vet hur man tillämpa dessa kunskaper för att tekniken för närvarande används i industrin för kommunikation av mode. Studenterna kommer att lära sig att ha en global vision av funktionerna hos en modesystemet. Mode stylist är expert i stil och image, måste de kunna få kännedom stil med en produktlinje och föreslå det i alla sina reklam faser. De kan tolka själen i en produkt och att kommunicera det genom en stil som skiljer sig. Deras jobb kräver kreativa intuition och en medvetenhet om trender; De måste kunna identifiera nya stilar och föreslå en bild som samordnas till en hel kollektion för att garantera framgång. Med ett diplom att bli en modestylist på Marangoni designskola öppnar dörren till en lysande karriär och att arbeta i olika sektorer inom mode. Det framgångsrika slutförandet av studien erbjuder olika möjligheter anställningsvillkor som kör genom mode, vilket gör att kandidaten att arbeta inom mode ledare i utskriftsbaserade tidningar eller online, och i stil och design kontoren för de största modehusen. Mål förstå processen av mode styling och kommunikation och, i detta sammanhang, utveckla kreativa, intellektuella och tekniska förmåga som krävs för att arbeta i modebranschen; tillämpa teknik som är aktuella och framåttänkande och visar både förståelse och förmåga att använda dem; visa förmåga att jämföra och kommunicera idéer och information i mode miljön; visa ett professionellt förhållningssätt som anger en kapacitet för problemlösning och upprätthålla argument som är lämpliga för anställning eller forskarutbildning. Kurs Teman 1: a året semiotis av kläder föremål och miljöer identitet konsthistoria och kostymer 2: a året mode skriva och kritik mode publiceringstekniker tidningsdesign samtida utsikterna för mode och kultur 3: e året karriärer lärdomsprov teori och praktik av forskning * studenter som genomför programmen undervisas på engelska i Paris och London kommer att belönas med en BA (Hons) examen från MMU (Manchester Metropolitan University); 120 högskolepoäng poäng finns varje år av studier för att få en examen, så att eleverna kommer att få 360 poäng vid ett framgångsrikt slutförande av tre års kurs. alla kandidater måste uppfylla särskilda krav (kolla hemsidan www.mmu.ac.uk/international anger din nationalitet och studienivå); För ytterligare information så tveka inte att kontakta informationskontor på den valda campus. [-]